וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים דורשים: "לעצור את הטיולים השנתיים"

גיל סימה

6.5.2010 / 19:02

נוכח ריבוי מקרי המוות בטיולים שנתיים של בתי הספר, יצאה יו"ר הנהגת ההורים הארצית בקריאה יוצאת דופן לעצור את קיומם ולהעמיד לדין מורים ומנהלים שזלזלו בהוראות חוזר המנכ"ל. "אי אפשר להמשיך עם המצב הקיים"

בעקבות מקרי המוות של תלמידים בטיולים של בתי ספר ברחבי הארץ שאירעו באחרונה קראה יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אתי בנימין, למשרד החינוך "להעמיד לדין כל מנהל או מורה שלא קיימו את חוזר הוראות מנכ"ל בנושא טיולים".

לדברי בנימין, "בשנה האחרונה מתו או נפגעו קשה מספר לא קטן של ילדים בטיולים שנתיים". בנימין אף הוסיפה בשיחה עם וואלה! חדשות כי היא "מרגישה כמו קול קורא במדבר וקוראת למשרד החינוך לעצור את הטיולים השנתיים ולהפיק לקחים".

עוד מוסיפה בנימין וטוענת כי מנהלי ומורי בתי הספר אינם מכירים את הוראות חוזר מנכ"ל בנושא טיולים. "המנהלים עוברים על ההוראות ומזלזלים בהם, החובשים שיוצאים לטיולים אינם מוסמכים ואף אחד לא מפקח עליהם. גם המורים לא מכירים את הוראות חוזר מנכ"ל".

בנימין אף הודיעה כי המאבק של הנהגת ההורים הארצית בנוגע לעצירת הטיולים השנתיים יימשך. "די, מספיק, אי אפשר להמשיך עם זה ככה. תעמידו לדין כל מנהל או מורה שלא יקיימו את הוראות חוזר המנכ"ל", אמרה בנימין.

"הרגשה של הפקרות"

יו"ר הנהגת ההורים הארצית הוסיפה כי היא משתוממת נוכח העובדה שכאשר מתרחשת בצה"ל תאונת אימונים, נעשית עצירה מוחלטת של כל הפעילות בהוראת אלוף, אולם במערכת החינוך המשרתת יותר ממיליון תלמידים ישנה הרגשה לדבריה ש"מדובר בהפקרות".

בשעות הבוקר התמוטט ומת נער בן 13 מבית הספר "זינמן" בדימונה במהלך טיול שנתי בנחל קטלב שבהרי ירושלים. צוות מד"א, רופא וכוחות מיחידת החילוץ 669 שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות, אך נאלצו לקבוע את מותו. סיבת המוות אינה ברורה בשלב זה אולם נודע כי הנער היה חולה אסתמה.

אתמול הסתיים טיול נוסף באסון לאחר נער בן 12, תלמיד פנימייה תורנית, טבע למוות בגני חוגה שליד בית שאן. חבריו של הילד, שיצאו לטיול מאורגן, מצאו אותו על קרקעית אחת הבריכות במקום, והוא הועבר במצב אנוש על יד צוות טיפול נמרץ לבית חולים העמק בעפולה. למרות ניסיונות ההחייאה שבוצעו בו, לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully