וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 13 מת במהלך טיול בית ספר בהרי ירושלים

אריאל נוי, רמי שני וגיל סימה, מערכת וואלה! חדשות

6.5.2010 / 12:14

לדברי אחד המורים מבית הספר בדימונה, לאחר 10 דקות של טיול הילד לא חש בטוב והתמוטט. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה ממושכות, אך רופא נאלץ לקבוע את מותו. העירייה: "היה לו אישור רפואי"

תאגיד כאן

נער בן 13 התמוטט ומת היום (חמישי) במהלך טיול שנתי של בית הספר "זינמן" מדימונה בנחל קטלב שבהרי ירושלים. צוות מד"א, רופא וכוחות מיחידת החילוץ 669 שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות, אך נאלצו לקבוע את מותו. סיבת המוות אינה ברורה בשלב זה אולם נודע כי הנער היה חולה אסתמה.

מספר דקות לפני שהתמוטט, שוחח הילד עם אמו בטלפון, התלוצץ עימה ואמר לה שהוא מרגיש בטוב. יש לו שתי אחיות – האחת תלמידת תיכון והשנייה חיילת בצה"ל. אחד המורים שהשתתף בטיול סיפר לוואלה! חדשות כי "בתחילת המסלול, אחרי 10 דקות של טיול, הילד פנה למורים ואמר שהוא לא חש בטוב. המורה אמרה לו להשתמש במשאף שברשותו ולפני שהספיק לעשות משהו הוא התמוטט. שני חובשים שהיו מלווים בטיול הגיעו ונתנו לו טיפול ראשוני, במקביל הזעקנו את מד"א ואת יחידת 669".

"קיבלנו הודעה ממוקד זק"א על ילד עם בעיות נשימה חריפות בנחל קטלב", סיפר מתנדב זק"א חיים שיף. "כשהגענו למקום, צוות רפואי ביצע החייאה בנער. לאחר מאמצי החייאה ממושכים רופא נאלץ לקבוע את מותו של הילד. צוות זק"א בית שמש נמצא במקום, ובדקות אלו אנחנו מעלים את גופת הנער מעומק הנחל לכביש הראשי", אמר שיף. מעיריית דימונה נמסר בתגובה כי "לילד היה אישור רפואי לצאת לטיול וזה לא טיול ראשון בו הוא משתתף. בכל מקרה, נפתחה בדיקה בנושא".

שמעון אסולין, יו"ר וועד ההורים בדימונה, הוסיף כי "ממה שאנחנו יודעים עד עתה הילד קיבל התקף אסתמה במהלך טיול שנתי של שכבת כיתות ז'. כשכל הניסיונות להחיותו לא צלחו, הוזנק מסוק אך לצערנו הילד שבק חיים. משיחה שהייתה לי עם מחנכת הכיתה אני מבין שמדובר היה בהתקף פתאומי אשר הצריך טיפול מעבר לטיפול המקומי שניתן לו. מיד לאחר שנודע לנו החזירו את כל התלמידים לבית הספר ואנחנו מלווים אותם על צוות פסיכולוגי, ראשי החינוך של העירייה והתלמידים בדרכם חזרה. ישנה היסטריה אצל התלמידים, בכל זאת קרה לנו אסון, חבר ללימודים התמוטט ולא איתם יותר". ממשרד החינוך נמסר כי מיד כשנודע המקרה פתח המשרד בבדיקה כפי שנהוג במקרים מעין אלו. פקח נשלח לאזור בכדי לתחקר את האירוע.

אתמול הסתיים טיול נוסף באסון לאחר נער בן 12, תלמיד פנימייה תורנית, טבע למוות בגני חוגה שליד בית שאן. חבריו של הילד, שיצאו לטיול מאורגן, מצאו אותו על קרקעית אחת הבריכות במקום, והוא הועבר במצב אנוש על יד צוות טיפול נמרץ לבית חולים העמק בעפולה. למרות ניסיונות ההחייאה שבוצעו בו, לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו.

  • עוד באותו נושא:
  • נחל קטלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully