וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינאי טורקי לשעבר: "ארדואן איסלמיסט"

גיל סימה

6.5.2010 / 12:36

עוסמאן לוגולו, שהיה שגריר טורקיה בארה"ב, תקף בכנס בנתניה את ראש הממשלה הטורקי וטען: "יחסו של ארדואן לישראל נובע בין היתר מהשקפת עולמו המחייבת אותו לסולידריות כל-איסלמית"

שגריר טורקיה לשעבר בארה"ב, עוסמאן לוגולו, תקף הבוקר (חמישי) את ראש הממשלה טורקי רג'יפ טייפ ארדואן אשר בחר, לטענתו, לתמוך בפלסטינים ולהתרחק מישראל. במהלך כנס שהתקיים על ידי המרכז לדיאלוג אסטרטגי במכללה האקדמית נתניה, אמר לוגולו שההתרחקות מישראל תקשה על טורקיה למלא את תפקידה כמתווכת ומגשרת בין הצדדים. "יש הרעה בהיקף שיתוף הפעולה בין שתי המדינות במישור הצבאי והכלכלי, אבל לשתי המדינות יש אינטרס משותף ביניהן", הצהיר השגריר לשעבר.

עוד אמר לוגולו כי "יחסו של ארדואן לישראל נובע בין היתר מהשקפת עולמו האיסלמיסטית המחייבת אותו לסולידריות כל-איסלמית. "ארדואן היה אולי טוב בתור מפרק דברים אנרכיסטים בטורקיה, אבל כישלון בתור בונה של דברים חדשים, דבר הגורם לקשיים פנימיים רבים בטורקיה", טען לוגולו.

הכנס נפתח על ידי שגריר טורקיה בישראל, אחמט אוגוז צ'ליקול. צ'ליקול אמר בפתיחת הכנס כי "תפקידה האזורי של טורקיה הולך וגובר. על השחקנים להיות ערניים לתפקידה של טורקיה כמרכיב קונסטרוקטיבי לשלום באזור". את הכנס תנעל אחר הצהריים יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully