וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחי המנהל האזרחי הרסו מבנים בחשמונאים

יהושע בריינר

6.5.2010 / 13:55

צווי הקפאת הבנייה נאכפים: פקחי המנהל האזרחי הגיעו ליישוב חשמונאים שליד מודיעין במטרה להרוס מבנים בלתי-חוקיים. המתנחלים: "זו מצווה לבנות את הארץ"

פקחים של המנהל האזרחי וכוחות של מג"ב הגיעו לפני הצהריים (חמישי) ליישוב חשמונאים שבאזור מודיעין על מנת להרוס שני מבנים שנבנו לדבריהם בניגוד לצו ההקפאה. במקום נמצאים כ-40 מתנחלים שניסו למנוע את פעילותם, באחד הבתים התבצרו תושבים, אולם יצאו בעקבות התערבות המשטרה שעיכבה לחקירה מפגין אחד.

לפני ההריסה אמר מרדכי בוזגלו המתגורר ביישוב כי "לפי מה שאנחנו יודעים, הכוונה שלהם זה להרוס כמה מבנים בשכונת גני-מודיעין שהיא חלק מהיישוב. בינתיים יש הרבה מאוד בחורי ישיבה ובני נוער מחשמונאים שמתכוונים להתיישב בתוך הבתים ולמנוע את הריסתם". לדבריו, הבתים אכן המשיכו להיבנות בניגוד לצו ההקפאה. "אותנו מנסים להקפיא", הוא אמר, "אבל זו מצווה גדולה ליישב את הארץ".

ביום שני השבוע פרצו עימותים בין מתנחלים לכוחות הביטחון על רקע הריסת מבנים בלתי חוקיים שנבנו בניגוד לצווי הקפאת הבנייה בהתנחלות שבי שומרון. מתנחלים ניסו לתקוף שוטרים ושניים מהם עוכבו לחקירה בחשד לתקיפת שוטר והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. עם זאת, לדברי תושבי המקום, המבנים הוקמו על פי החוק, ואנשי המנהל הפעילו נגדם אלימות.

עדכון ראשון: 12:11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully