וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "חמאס מבריח אמצעי לחימה לגדה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.5.2010 / 9:20

יו"ר הרשות הפלסטינית תקף את חמאס בראיון נרחב שהעניק לעיתון "א-שרק אל-אווסט". לדבריו, "כל יום אנחנו שמים את ידינו על מחסן נשק חדש"

"חמאס מבריח כמויות גדולות של נשק ותחמושת לשטחי הגדה". כך מאשים יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בראיון נרחב שהעניק (חמישי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. "כשחמאס בעזה אומר שהוא מתנגד לירי רקטות, וכשהוא מדבר על מדינה בגבולות 67', מה למעשה ההבדל בינם לבינינו (פתח – נ.י)? אין הבדל. השאלה היא לא פוליטית, לא אידיאולוגית ולא רעיונית. השאלה היא מדוע הם אינם מוכנים לחתום על הסכם הפיוס".

"רצועת עזה מידרדרת כלכלית וחברתית לא מדי חודש, אלא מדי יום", המשיך אבו מאזן ותקף. "מה שהם עושים למרבה הצער הוא להבריח כמויות גדולות של נשק ותחמושת לשטחי הגדה. מדוע הם מענישים את משגרי הרקטות בעזה, אך אוספים נשק ותחמושת בגדה? כל יום אנחנו שמים את ידינו על מחסן נשק בגדה. אם אתה אומר שאתה מחויב לרגיעה, מעניש את מי שמשגר טילים מעזה ומאשים אותו בהתנהגות שחורגת מהקונצנזוס – מדוע זו התנהגות נכונה בעזה אך לא בגדה?".

בהתייחסו לנושא המשא ומתן העקיף עם ישראל שאמור להתחדש בימים הקרובים, גילה יושב ראש הרשות הפלסטינית כי ארה"ב הבטיחה לרשות ולישראל ששום צד לא ינקוט בצעדים "פרובוקטיביים" במהלך המשא ומתן העקיף: "ארה"ב העניקה ביטחונות ששום צד לא יבצע פעולות פרובוקטיביות שעלולות להשפיע על הצד השני במשא ומתן או לפגוע במגעים. אם זה יקרה, האמריקאים ינקטו עמדה".

אבו מאזן אמר כי ההבטחה האמריקאית איננה קשורה להפסקת הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים: "הערבויות הללו קשורות להפסקת פעולות פרובוקטיביות רגישות נגד הצד השני. הפעולה הרגישה ביותר עבורנו היא כמובן הבנייה בהתנחלויות ועבורם היא מה שהם מכנים 'ההסתה'. הישראלים ביקשו מאיתנו לעקוב אחר עניין ההסתה מצד אישים ידועים אצלנו". לדבריו, הוועד הפועל של אש"ף יתכנס בסוף השבוע כדי לאשר את פתיחת המגעים העקיפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully