וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בב"ש: 2 חובשים חשודים בשיבוש החקירה

רמי שני ואריאל נוי

6.5.2010 / 1:11

חובשי מד"א שפינו את הנער אריק רפאילוב, שעל פי החשד נרצח בידי אביה החורג של חברתו, נחקרו בחשד שמסרו מידע רפואי מוטעה, דבר שגרם לעיכוב בטיפול הרפואי. מד"א: "הנושא נמצא בבדיקה מקיפה"

המשטרה עיכבה שלשום (שלישי) לחקירה את שני החובשים שפינו את הנער אריק רפאילוב, שעל פי החשד נרצח בבאר שבע על ידי אביה החורג של חברתו. השניים שוחררו למעצר בית בערבות של כמה אלפי שקלים, והם חשודים בשיבוש הליכי החקירה.

למד"א נמסר שקיים חשד כי שני החובשים ציינו בדו"ח הרפואי שרפאילוב הגיע לבית החולים במצב של חוסר הכרה, כשלמעשה הוא היה במצב של מוות קליני. על פי ההערכות הדו"ח השגוי גרם לעיכוב בטיפול הרפואי של רפאילוב על ידי רופא. עוד נמסר כי השניים חשודים שביטלו הגעה של ניידת טיפול נמרץ שעשתה דרכה לזירת הרצח, אך לא דיווחו על כך לשוטרים.

במד"א הגיבו בתדהמה על הפרסום, אך לא הכחישו כי צוות מד"א שהגיע למקום לא דיווח על המקרה. דובר מד"א זכי הלר מסר כי "המקרה הובא לידיעת הנהלת מד?א, והנושא נמצא בבדיקה מקיפה. במקביל, יעביר מד"א לידי המשטרה את כל התיעוד הרלבנטי שיש בו כדי לסייע בבדיקה. בסיום בדיקת המשטרה יפעל מד"א בהתאם לממצאים ועל פי הנהלים?.

לוואלה! נודע כי בארגון מתכננים להקים ועדה פנימית לבדיקת הנושא. גורמים בכירים במד"א אמרו לוואלה! חדשות, כי הם אינם מבינים את המשטרה: "באמת לא דיווחנו, כי אנחנו הגענו למקרה פינוי של שיכור. למה שנדווח למשטרה על מישהו שהוא שיכור שבכלל אספנו ברחוב?".

במהלך הלילה בית המשפט המחוזי בבאר שבע שחרר ממעצר את קרובתו של החשוד ברצח אריק רפאילוב, החשודה בשיבוש הליכי החקירה. הצעירה שוחררה למעצר בית בתנאים מלאים. משטרת באר שבע עצרה אתמול את הנערה, קרובת החשוד בהריגת רפאילוב. בחשד שמסרה הודאה כוזבת וובחשד לניסיון לשבש הליכי חקירה. במשטרה סבורים שבעת מסירת הודאתה היא ביקשה להגן ככל הנראה על קרובי משפחתה, שכן הגרסה שמסרה לגבי האירוע לא תאמה את מה שהתרחש במקום.

על פי החשד, רפאילוב, בן ה-16 הותקף ביום ראשון על ידי אביה החורג של חברתו, כשהחזיר אותה לביתה לאחר מסיבת ל"ג בעומר. כתוצאה מהתקיפה היה ככל הנראה במצב של מוות קליני במשך שעות ארוכות, ומת מפצעיו. שלשום האריך בית משפט השלום בבאר שבע בעשרה ימים את מעצרו של ולדימיר גוטלייב החשוד כי היכה את אריק למוות. מעצרה של האם, לירז סידגאייב, הוארך בחמישה ימים ומעצרם של שנים חשודים נוספים - אלכסיי גוטקין וארטיום גמברוב הוארך בארבעה ימים.

(עדכון ראשון: 21:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully