וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: אי אפשר לנהל מו"מ וגם להנציח טרור

פנחס וולף

6.5.2010 / 0:13

שר החוץ תקף את הפלסטינים ערב שיחות הקרבה והאשים אותם בנקיטת מדיניות בעייתית. לדבריו, "אי קיום השיחות היום עם כל מיני תירוצים מעורר שאלות, אני תוהה מה כוונת הצד השני"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין)

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס אתמול (רביעי) למו"מ העקיף שצפוי להיפתח בין ישראל לרשות הפלסטינית, בתיווכה של ארה"ב. בפתח פגישתו בירושלים עם שר החוץ הצ'כי יאן קוהוט אמר ליברמן כי "עצם קיום הדיאלוג הוא חשוב. אני רק תוהה תמיד מה כוונת הצד השני".

"זה בלתי סביר ובלתי ייאמן שמצד אחד מנסים לנהל מו"מ לשלום ומצד שני מנציחים את הטרור בכך שקוראים כיכרות ורחובות על שם יחיא עייש ומחבלים אחרים", הוסיף שר החוץ.

"בנוסף, ישראל נתנה אישור למפעיל סלולרי שני והרשות הפלסטינית החליטה על חרם על מוצרי טלפוניה ישראליים. יש כאן דבר מוזר ביותר. גם עצם אי קיום שיחות היום עם כל מיני תירוצים מעורר הרבה שאלות. אני מקווה שבסופו של דבר בכל זאת נצליח לקיים שיחות בצורה תקינה", סיכם ליברמן.

במקביל, התייחס גם המשנה לראש הממשלה, משה יעלון למו"מ עם הפלסטינים ואמר כי ישראל אינה רוצה לשלוט בשכניה. "הם שולטים בעצמם וטוב שכך", אמר יעלון באזכרה לקצין אלירז פרץ שנפל ברצועת עזה בסוף חודש מרץ. "אין זה אומר שליהודים אין ולא תהיה זכות לחיות ביישוביהם ביו"ש".

"אנחנו מוכנים לחזור למשא ומתן ישיר עם הנהגתם לגבי עתידם ועתיד היחסים בינינו לבינם, אך ללא תנאים מוקדמים. הם מסרבים. אם וכאשר ניכנס למשא ומתן ישיר, נהיה מוכנים לקדם נושאים רבים באופן שישפר את מצבם של הערבים החיים תחת הרשות הפלסטינית. זה עולה בקנה אחד עם ערכינו ועם האינטרסים שלנו, אך איננו מוכנים להיכנס שוב לתהליך מדיני כפי שחזינו מאז חתימת הסכם אוסלו שבו נתנו נכסים וקיבלנו רק טרור", אמר יעלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully