וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולילנד: הוארך מעצרו של מנכ"ל עיריית בית שמש

גלעד גרוסמן

5.5.2010 / 17:33

בית המשפט קבע כי מתי חותה, שנעצר היום במסגרת חקירת פרשת הנדל"ן, יישאר במעצר עוד חמישה ימים. הוא חשוד בלקיחת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: עידן גוראל)

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (רביעי) בחמישה ימים את מעצרו של מנכ"ל עיריית בית שמש, מתי חותה, 50. זאת לאחר שנעצר בחשד ללקיחת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים בעת שכיהן כיו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שאישרה את תוכניות הבנייה בפרויקט "הולילנד". במקביל דחה בית המשפט המחוזי בפתח תקווה את ערעורו של העצור ה"וותיק" בפרשה, מאיר רבין.

בין השנים 1996-2004 היה חותה הממונה על מחוז ירושלים במשרד הפנים וכיהן כיו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. לפי החשד, הוא דרש וקיבל כסף מיזמי פרויקט "הולילנד" ופרויקטים נוספים. בתמורה, חושדת המשטרה, הוא פעל באופון שיטתי כדי לקדם בוועדה המחוזית את אישור התב"ע הקשורה לבניית הפרויקטים, על פי דרישת היזמים.

בדיון שהתקיים בפתח תקוה טען פרקליטו של רבין, עו"ד אלי כהן, שמייצג אותו יחד עם עו"ד גיורא זילברשטיין, כי לא ייתכן שכל החשודים האחרים בפרשה שוחררו, ואילו רק מעצרו של החשוד בתיווך בשוחד מוארך פעם אחר פעם, וכבר הגיע ל-30 יום.

"לא נשאלתי שום דבר חדש", אמר רבין עצמו בדיון. "שאלו אותי על חוות הזרע, שאלו אותי על וילה שקשורה להולילנד ולא דבר חדש. הכל קשור להולילנד. זה לא קשור רק מבחינתי אלא גם מבחינתם. זה אותם אנשים. שאלו אותי על הבעלים של הולילנד שיושב בתוך הווילה. מה ששאלו אותי אתמול על חוות הזרע שאלו אותי גם בשבוע הראשון". הוא הוסיף שכשניסו לשכנע אותו להיות עד מדינה הוא שם פיסות נייר באוזניים. רבין גם התלונן על כך שלא ניתן לו להתפלל בבית המעצר ניצן.

נציג יאח"ה בדיון, רפ"ק אסף ולפיש, אמר כי למשטרה "יש דד ליין. אנחנו בודקים בציציות שלנו השכם וערב". הוא הוסיף כי אתמול הוצגו בפני רבין ממצאים חדשים, וכי יש צורך בימים נוספים כדי לחקור אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully