וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אתיופים אסתמתיים יותר משאר האוכלוסייה

אריאל נוי

5.5.2010 / 15:48

מחקר ישראלי מקיף מגלה כי שיעור חולי האסתמה בקרב העולים מאתיופיה גבוה באופן משמעותי משאר האוכלוסייה. בעקבות הממצאים ולרגל יום האסתמה הבינ"ל, הגיעו מומחים לקהילה כדי לערוך בדיקות והדרכות אישיות בחינם

תוצאות מחקר מקיף של מחוז מרכז ושרותי בריאות כללית, אשר נעשה בשיתוף בית החולים "קפלן" ברחובות פורסם היום (רביעי) לרגל יום האסטמה הבינלאומי. על פי תוצאות המחקר, מוכח מעל לכל ספק כי שיעור האסתמה בקרב העולים מאתיופיה גבוה באופן משמעותי משאר האוכלוסייה.

בעקבות הממצאים המדאיגים הגיעו היום מומחים של מכון הריאות בביה"ח 'קפלן' למתנ"ס קריית משה ברחובות, זאת במטרה לערוך בדיקות בחינם והדרכות אישיות לשימוש במשאפים בקרב אנשי הקהילה האתיופית. ההרצאה והתדרוך נערכו בשפה האמהרית ע"י רופא ואחות בני העדה.

ד"ר גרשון פינק, מנהל מכון הריאות בבית החולים 'קפלן', אמר כי המטרות העיקריות של הגעת המומחים לקהילה האתיופית הן הידוק הקשר עם הקהילה האתיופית והעלאת המודעות למחלה. "הגעתנו לקהילה היום נועדה להתגבר על כל החסמים הקיימים ולאפשר טיפול איכותי, יעיל ונכון בסימפטומים ובהשלכות של מחלת האסתמה", הסביר ד"ר פינק.

ממצא נוסף שעלה מן המחקר הוא ששיעור החולים בקרב בני הקהילה עולה ככל שעולה הוותק בארץ. "הצוותים הרפואיים מבצעים בהזדמנות זו גם איתור מהיר של החולים הבעייתיים מבחינת חומרת המחלה וקשיי טיפול, והם יופנו למרפאה החדשה שנועדה לטפל בחולי אסתמה בקרב הקהילה האתיופית", אמר ד"ר פינק.

במחקר נסקרו 166 תיקים רפואיים של עולים מאתיופיה וכקבוצת ביקורת נבחרו 158 תיקים של חולים המותאמים בגיל, מין ורופא מטפל. לדברי מבצעי המחקר, "אנו משערים שלמעבר מהאזורים הכפריים באתיופיה לסביבה העירונית והמתועשת בישראל הייתה תרומה ניכרת לשכיחות המוגברת של האסטמה באוכלוסייה זו".

ח"כ שלמה מולה התייחס ליום המודעות לאסתמה בקרב קהילת יוצאי אתיופיה ואמר כי "מדובר ביוזמה ברוכה של בית החולים 'קפלן', ובתוכו של מכון הריאות. אני בטוח כי הגברת המודעות בנושא זה תוכל לגרום לבריאות טובה יותר בקהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully