וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקואליציה לא הצביעו בעד בסטודנטים

פנחס וולף

5.5.2010 / 14:50

הצעת חוק שתעניק שנה ראשונה בחינם בלימודים באוניברסיטאות הופלה על ידי הקואליציה, בטענה שחוק דומה יובא להצבעה בעוד שבועיים. "חברי הכנסת הצעירים בליכוד צריכים להתבייש"

הקואליציה הפילה היום (רביעי) הצעת חוק לשנת לימודים ראשונה חינם באוניברסיטאות, זאת בטענה שהיא תביא לאישור הכנסת הצעת חוק דומה בעוד שבועיים. הקואליציה סירבה לאשר בקריאה טרומית את הצעתם של חברי הכנסת יוחנן פלסנר (קדימה) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי) והתנתה את קידום החקיקה בתיאום עם הממשלה.

לטענת ח"כ פלסנר, הצעת החוק הממשלתית שתובא להצבעה בעוד שבועיים הינה מצומצמת והיא תשפיע רק על אלו שילמדו ביו"ש ובפריפריה ולא לכל מי שילמד במוסד ללימודים גבוהים. לדבריו, הדבר יצמצם את ההטבה למספר קטן יחסית של יוצאי צבא.

ח"כ פלסנר המשיך ואף פנה לחברי הכנסת הצעירים של הליכוד, שהבטיחו לפני הבחירות כחלק מהקמפיין אותו הריצו, להיטיב עם הצעירים ולדאוג לשנת לימודים חינם בכל הארץ. פלסנר אמר לחברי הכנסת הצעירים כי "מעולם לא עבדו כל כך הרבה מועמדים על כל כך הרבה צעירים. אני מבין שבמצודת זאב כנראה יש חיסון נגד בושה, אז אני מתבייש בשבילכם".

"מילה של נתניהו זו לא מילה"

מקדימה נמסר בתגובה להפלת החוק כי "נתניהו לא מפספס הזדמנות להוכיח שמילה שלו היא לא מילה. הצהרות 'המהפכה הצעירה של הליכוד' לפני הבחירות מתנפצות היום נוכח סירובם של אנשי הליכוד לאשר את אותן ההצהרות בדיוק. הנבחרת הצעירה של הליכוד בחרה לבגוד בבוחריה, להפקיר את מי שנושא בנטל ותורם למדינה ולהעמיק את סלידת הצעירים מהפוליטיקה - ונתניהו, כהרגלו, בחר להישאר אטום ולהקשיב רק לרעידות הכסא שלו. היום כל חייל משוחרר יודע שבקואליציית נתניהו אין לו על מי לסמוך".

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, שבמערכת הבחירות הוביל את קמפיין הצעירים של הליכוד מסר בתגובה לדברי קדימה כי "אין גבול לחוצפה ולעזות המצח של קדימה שכשלה בכל תחום והשאירה חור של עשרות מיליארדי שקלים בתקציב המדינה. ממשלת נתניהו עמדה בהבטחתה, וכצעד ראשון אישרה תוכנית ראשונית לתקצוב שנת הלימודים הראשונה לסטודנטים הלומדים במוסדות אקדמאים בפריפריה".

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, הסביר את עמדת הקואליציה בכך ש"הממשלה אישרה הצעת החלטה המעניקה שנת לימודים ראשונה חינם, בשלב ראשון במוסדות להשכלה גבוהה בפריפריה. בימים אלה מתגבשת תוכנית סיוע נוספת מקיפה לחיילים משוחררים. אין טעם להתייחס לחברי כנסת שמעתיקים חוקים רק על מנת להביך את הקואליציה. בסופו של יום הם מביכים את עצמם בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully