וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יעלה בגורל משתתפי תוכנית ויסקונסין?

פנחס וולף

5.5.2010 / 13:58

דיון סוער בוועדת העבודה והרווחה על עתידם של האזרחים שחזרו למעגל האבטלה בעקבות ביטול תוכנית ויסקונסין. ראש הוועדה ח"כ כץ: "האוצר שכח את האזרח שנמצא במצוקה"

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת קיימה הבוקר (רביעי) דיון מיוחד על היערכות משרדי הממשלה לשילובם של מקבלי הבטחת הכנסה בעקבות ביטול תוכנית "ויסקונסין". הדיון נערך בעקבות דרישת ראש הממשלה להציג תוכנית חלופית תוך שבועיים.

חברי הוועדה בראשותו של ח"כ חיים כץ (ליכוד) קראו לממשלה "לקבוע לאלתר תקופת מעבר בה יישמרו השירותים תומכי עבודה שניתנו במסגרת התוכנית 'אורות לתעסוקה' על מנת למנוע כל פגיעה במשתתפי התוכנית ששולבו בעבודה באמצעות שירותים אלו".

כזכור, בתחילת השבוע הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ כי הם החליטו לגבש תוכנית חדשה בתוך חודשיים, במקום תוכנית "ויסקונסין" שבוטלה לאחרונה. ח"כ כץ אמר בדיון כי להערכתו, "במידה וחצי מהסכום (שהוקצב לתוכנית ויסקונסין פ.ו) יועבר לשרות התעסוקה העבודה תבוצע על הצד הטוב ביותר. האוצר שבוי בקונספציה של הפרטה ובדרך שכחו את האזרח שבמצוקה".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) קרא בדיון כי, "התרבות הקפיטליסטית שהושרשה בישראל, מפתחת דור חדש של מתווכים הגוזרים קופון. יש חשיבות עליונה להיערך לתוכנית לאומית שתיצור מקומות עבודה למובטלים".

שירות התעסוקה נערך למובטלים

בתוך כך הודיע היום שירות התעסוקה כי הוא נערך לקליטת דורשי עבודה מקבלי הבטחת הכנסה, אשר השתתפו או אמורים היו להשתתף בתוכנית "אורות לתעסוקה" (ויסקונסין). שירות התעסוקה ביקש ממנהלת "אורות לתעסוקה" לקבל לידיו את תיקי המשתתפים, ההיסטוריה התעסוקתית שלהם ואבחון והכשרות מקצועיות שעברו המשתתפים, זאת על מנת שהטיפול אשר יינתן בלשכות יהיה יעיל ואפקטיבי יותר. דורש עבודה אשר יתייצב בלשכה יעבור תהליך קליטה המכוון לתת מענה תעסוקתי או הכשרתי העצמתי, כך שכשתבוצע ההשמה, תהא זו ההשמה המתאימה ביותר.

בשירות התעסוקה מעריכים כי בשבועות הראשונים ייווצר עומס בלשכות עקב השינוי ומבקשים מדורשי העבודה להיאזר בסבלנות.
מנכ"ל שירות התעסוקה יוסי פרחי אמר כי "שירות התעסוקה מקדם בברכה את כלל משתתפי תוכנית אורות לתעסוקה", והוסיף כי "שירות התעסוקה יעשה כל מאמץ בכדי להחזיר את דורשי העבודה למעגל העבודה או לשלבם בהכשרה מקצועית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully