וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספרייה של הטכניון עולה לרגל לירושלים

גיל סימה

5.5.2010 / 13:06

לאחר 44 שנות פעילות הועברה לאחרונה ספריית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לי-ם, למורת רוחם של הסטודנטים. "זוהי פגיעה ישירה בציבור הסטודנטים"

זעם בקרב סטודנטים בפקולטה להנדסה בטכניון: לאחר 44 שנות פעילות ננעלים שעריה של הספרייה הלאומית לבטיחות בדרכים והסטודנטים מופנים לספריית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בירושלים, שם הם יוכלו לקבל את המענה האקדמי לכל שאלותיהם.

עד כמה שהדבר יישמע מוזר, דווקא במוסד האקדמי הבכיר בו בוחרים הסטודנטים ללמוד ולהעמיק במקצוע הנדסת התחבורה, החליטו לקצץ ולסגור את הספרייה אשר שימשה במשך עשרות שנים כמאגר המידע היחיד בארץ למחקרים ומאגרי מידע בתחום זה. מדובר בפקולטה ייחודית מבין המוסדות האקדמיים בארץ, בה לומדים קרוב ל-100 סטודנטים את מקצוע ההנדסה התחבורתית, על כל זרמיו. על סגירתה של הספרייה אשר הוקמה בטכניון בשנת 1966 ומומנה לאורך השנים על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נודע לסטודנטים בשיחה שערכו עם פרופ' דוד מהאלל, ראש המכון לחקר התחבורה בטכניון.

"התחלנו להתעניין מה קורה כאן", מסבירה סהר מזרחי, סטודנטית בפקולטה להנדסה סביבתית ואזרחית, "ונאמר לנו שהתקצוב לספרייה מופסק, אולם לא פירטו מה הסיבה".
הידיעה על סגירתה של הספרייה החלה לעבור בין עשרות הסטודנטים הלומדים לתואר ראשון ושני בתחום. בימים אלו מנוסחת עצומה בנושא סגירת הספרייה, אשר הסטודנטים מבקשים להגישה לראש הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ולשר התחבורה.

"הספרייה על פי חוק בירושלים"

"זוהי פגיעה ישירה בציבור הסטודנטים", מוסיף נועם צביאלי, סטודנט במסלול הנדסת התחבורה בפקולטה, "מלבדנו, הספרייה שירתה את החוקרים ואנשי הסגל בחיפוש אחר מאגרי מידע ומחקרים ספציפיים בתחום. יצוין כי תחום הבטיחות בדרכים והמחקר המדעי, המתמקד בין היתר בגורמים לתאונות דרכים בישראל, תופס תאוצה בשנים האחרונות.

במקביל, גם המסלול הממוקד בטכניון הנוגע לנושא זה החל להתרחב אולם נראה כי דווקא התפתחות אקדמית זו תיאלץ את הסטודנטים מחיפה להגר מידי פעם לבירה שם התמקמה לה באחרונה הספרייה הלאומית לבטיחות בדרכים. "עכשיו, כשאין את הספרייה, איאלץ להוציא מכיסי אלפי שקלים על רכישת מאמרים מחו"ל. מבחינתי זה בלתי אפשרי לנסוע כמה פעמים בשבוע לירושלים כשהאפשרות היחידה ללמוד את מה שבחרתי היא כאן, בטכניון", אומר צביאלי.

מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר בתגובה כי "עד שנת 2008 הרשות אכן השתתפה במימון ספריית הבטיחות בדרכים שעל יד הטכניון. ביום 31.12.08 הוקמה ספריית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וזאת כחלק ממטרות מרכז המידע הלאומי הפועל מכוח חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הוראת שעה) התשס"ו-2006. בספרייה משוכללת זו קיימים מאות מחקרים, כותרים וכתבי עת, רובם אלקטרוניים, העומדים לשירות כלל אזרחי המדינה.

בנסיבות אלו, לא ראתה הרשות כל הצדקה להמשיך ולממן את פעילות ספריית הטכניון. לא למותר לציין כי הרשות הודיעה על כוונה זו לספריית הטכניון למעלה משנה לפני הקמת מרכז המידע הלאומי והטכניון מצידו אף התחייב להעביר לרשות את כל הספרים שנקנו מתקציבה עם הקמת מרכז המידע הלאומי. היום, כל אזרח במדינת ישראל רשאי בתיאום מראש להגיע למרכז המידע הלאומי לבטיחות בדרכים היושב ושוכן עפ"י חוק הרשות בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully