וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתול חדש בשכונה

ריבי מאיר וריני-חביב עמירן

5.5.2010 / 11:42

החתול מחרב לכם את הספה? המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים מצילות את הרהיט!

יש חתולה בת כמעט 3 שקשורה אליי. בעקבות מעבר דירה נוצר מצב חדש בו היא נמצאת כל היום לבד בבית. שאני או בן זוגי מגיעים בערב סוף סוף הביתה אנחנו מותשים ולא מצליחים לספק את התיאבון הגדול שיש לה למשחק ושעשוע. רציתי לדעת האם ניתן בשלב זה לאמץ גור חתולים חדש?

חיים בצוותא הם כמו שאנחנו תמיד אומרות: "טובים השניים מן האחד" וזה נכון מאד לגבי חתולים, כמו לגבי כל נפש חיה אחרת.אין כל ספק, שאימוץ גור/ה או חתול/ה נוספ/ת, ייתן מענה מעולה לצרכיה הרגשיים וההתנהגותיים של החתולה שלכם. מהסיבה הפשוטה - הם צריכים את בני מינם, גם אם הם מאד קשורים אלינו. חיים משותפים, גם אם לא תמיד בהרמוניה מלאה, הם חיים מלאים ולכן – מומלץ באופן חד משמעי ותמיד, לאמץ עוד חתול/ה , כאשר יש חתול/ה אחד/ת בבית.

יחד עם זאת, חשוב מאד שאתם תרצו לחיות עם שני חתולים וזה אומ אימוץ בלב שלם ומתוך מחשבה תחילה. לא מדובר בשעשוע לחתולה שלכם, אלא ביצור חי נפלא המצטרף למשפחתכם, עם כל המחוייבות והאחריות הכרוכה בכך. חשוב לקחת בחשבון, שעם הנאמר כאן, אין תמיד לדעת מראש כיצד ואם תיווצר כימיה טובה בין החתול/ה ותיק/ה והחדש/ה.

חשוב לעשות האימוץ באופן מושכל ולאמץ מעמותה אשר יש לה אדם מנוסה בענייני התנהגות חתולים, שילווה אתכם בבחירה נכונה ובשלב ההתאקלמות החשוב מאד להמשך חיים משותפים נהדרים יחד. בררו בבתי המחסה לחתולים וקבלו המלצה וליווי. מצ"ב גם כתבה שלנו בנושא.

אין הבדל בין אימוץ חתול או חתולה נוספים וגם הגיל לא ממש משמעותי, כאשר הבריאות מלאה. חשוב לבצע התאקלמות בהפרדה מוחלטת (של החדש/ה) למשך שבועיים בערך. מידע מלא בכתבה שלנו המצ"ב. בהצלחה!! (לא לשכוח לסרס/לעקר אם מדובר בגור/ה צעיר/ה כבר בגיל 5 חודשים).

קניתי ספה חדשה ובכל הזדמנות הוא תוקע בה ציפורניים. יש לו המון ספות ישנות, אבל הוא רוצה דווקא את זו. מה עושים?

התשובה פשוטה מאד – רכשו לו מתקן גירוד יעיל (מומלץ מאד Scratch Lounge) וחזק, אשר תצמידו לספה החדשה ואז הוא יעדיף מתקן זה. העניין הוא שיש לחתולים צורך לסמן בריח כל אביזר חדש הנכנס הביתה, וכאשר מגרדים יש גם אפקט של סימון, הנובע מתוך בלוטות ריח הנמצאות מאחור ובמעלה כפות הרגליים של החתול. אל תכעסו עליו – זה חשוב מאד . פשוט תנו לו מתקן יעיל בצמוד ובנוסף, רססו בעדינות את מקומות הגירוד במעט מיץ לימון מהול במיים או הצמידו למקום נייר אלומיניום. אלו ירתיעו אותו, אבל חובה במקביל לספק לו מתקן גירוד יעיל ביותר , כדי שהוא יסמן הטריטוריה באופן קבוע,ע"י גירוד ציפורניו וכך גם ירגיש שייך ובטוח. צעקות , גערות, עונשים וחלילה – אלימות – אסורים בהחלט, ורק גורמים להחמרת ההתנהגות בגלל הפחד שהחתול שרוי בו. בהצלחה וזיכרו – רק התנהגותיות חיוביות ישיגו התוצאות הרצויות. הבינו את צרכי החתול וגם צרכיכם אתם יקבלו מענה הולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully