וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני לחולדאי: "החרדים הם כמו הקיבוצים"

5.5.2010 / 9:51

יו"ר ועדת הכספים לא נשאר חייב ומגיב לדברי הביקורת שמתח ראש העיר ת"א על ההשקעה בחינוך החרדי. ח"כ גפני סבור כי "גם ההשקעה בקיבוצים, בעיירות הפיתוח ובהתנחלויות אינה כלכלית"

יושב ראש ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) התייחס הבוקר (רביעי) בחריפות לדבריו של ראש עיריית תל אביב שמתח ביקורת בתחילת השבוע על מערכת החינוך במגזר החרדי. גפני אמר בפתח ישיבת הוועדה כי המדינה אינה פועלת תמיד משיקולים כלכליים אלא מתוך אידיאולוגיה.

גפני השווה בין ההשקעה במגזר החרדי לתקציבים הניתנים על ידי המדינה למגזר הקיבוצי, להתנחלויות ואף לעיירות הפיתוח. "הסדר הקיבוצים שנעשה בעבר בו השקיעו עשרות מיליארדים או ההשקעה העצומה בהתנחלויות, האם זה כלכלי?", תמה יו"ר ועדת הכספים, "החקלאות שאנחנו מסבסדים באופן דרמטי האם היא כלכלית? החקלאות, ההתנחלויות והקיבוצים לא תורמים לכלכלה. אני מסתכן ואומר שגם ההשקעה בעיירות הפיתוח היא לא כלכלית. למעלה מ-60% מתקציב המדינה לא כלכלי. גם מערכת החינוך לא כלכלית, אזרחות וציונות זה כלכלי?"

לדברי גפני, תפקידה של המדינה להשקיע כספים מתוך שיקולים שאינם כלכליים בלבד. "חברה מתוקנת ומתורבתת צריכה להחליט אם היא רוצה את הדברים הללו (חקלאות, קיבוצים, התנחלויות. פ.ו.) או לא, אבל כלכלי זה לא. ולכן צריך להוציא את הדיון הזה מסדר היום", הוסיף גפני.

ביום ראשון מתח ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ביקורת חריפה על החינוך במגזר החרדי וקרא ל"מרי אזרחי של הרוב הדומם". לדבריו, "מדינת ישראל מממנת ומטפחת ציבורים שלמים של מתבדלים ואם תרצו בורים - שמספרם הולך וגדל בקצב מבהיל המסכן את חוסננו החברתי והכלכלי". הוא הוסיף, כי אזרחי מדינת ישראל וממשלתם "צריכים לפקוח את עיניהם. חייבת לבוא התפכחות ואולי אף התמרדות בקרב הרוב האזרחי הדומם, שתשיב לדמוקרטיה הישראלית את זכותה ויכולתה להתערב ולקבוע באותן סוגיות שהן בנפשה כמו סוגיית החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully