וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: אלימות לא תמנע את הנחת צינור הגז

קובי מנדל

4.5.2010 / 22:48

ח"כ חמאד עמר הצהיר הערב כי הושג הסדר שבמסגרתו תוקפא עבודת הנחת צינור הגז על אדמותיהם של בני העדה הדרוזית בצפון. במשרד רה"מ הכחישו: לפי הנחיית רה"מ, העבודות יימשכו

בניגוד לדיווחים המוקדמים על השגת הסדר עם העדה הדרוזית בצפון, הודיעו הערב (שלישי) חברת נתיבי גז ומשרד ראש הממשלה כי עבודות הנחת צינור הגז על אדמותיהם של בני העדה יימשכו וזאת על אף הפרות הסדר שגרמו לסגירת כביש מספר 70. לפי דובר משרד ראש הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שקיבל את ההחלטה להמשיך בעבודות באזור וכי הוא נתן הנחיה שלא לאפשר לאלימות למנוע את העבודות.

דובר חברת "נתיבי גז" מסר לוואלה! חדשות כי החברה ממשיכה את עבודות הנחת צינור הגז שיחבר את מפרץ חיפה והצפון למערכת בגז כדי לקיים את הוראות הממשלה.

הודעות משרד ראש הממשלה וחברת "נתיבי גז" נמסרו למרות שמוקדם יותר דיוח ח"כ חאמד עמר (ישראל ביתנו) כי הושג הסדר עם נציגי העדה. לפי ההודעה של עמר, העבודות באזור הוקפאו עד ליום ראשון הקרוב, זאת על מנת להתחיל במשא ומתן על דרישות הדרוזים. כאמור, דוברי "נתיבי גז" ומשרד ראש הממשלה הכחישו את דבריו של עמר.

נציגי הדרוזים והמשטרה ניסו להגיע במשך שעות היום להבנות שיובילו לפתיחת ציר התנועה שחסמו אנשי העדה, זאת לאחר שהמהומות התחדשו בכביש מספר 70 סמוך לדליית אל כרמל, במקום בו הפגינו מוקדם יותר נגד הנחת צינור גז. המפגינים התעמתו עם כוחות המשטרה ושלושה מפגינים נעצרו. כמו כן שלושה שוטרים נפצעו באורח קל. המשטרה עצרה את התנועה לכיוון יוקנעם בעקבות המהומות למשך שעות ארוכות. המפגינים ניסו לפרוץ למסלולים הנגדיים אולם המשטרה מנעה זאת מבעדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully