וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחרור טייטל יוביל לפגיעה באנשי השמאל"

פנחס וולף וניר יהב

4.5.2010 / 18:31

ח"כים ערביים זועמים בעקבות חוות הדעת הפסיכיאטרית שקבעה כי "המחבל היהודי" ג'ק טייטל לא כשיר לעמוד לדין. טיבי: "מוזר שטייטל היה כשיר להיות סוכן של השב"כ אך לא לעמוד לדין על רצח ערבים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר ועוז מירון, עריכה: דורון שטיין, קריינות: רועי כ"ץ)

חברי כנסת ערביים הגיבו אחר הצהריים (שלישי) בזעם בעקבות חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי שקבעה כי ג'ק טייטל, הנאשם בין היתר בשתי עבירות של רצח ובשלוש עבירות של ניסיון רצח אינו כשיר לעמוד לדין.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי "מוזר שטייטל היה כשיר להיות סוכן של השב"כ אך לא לעמוד לדין על רצח ערבים". לדבריו, "יש תופעה שהעולם צריך לחקור: ערבי שהורג הוא תמיד טרוריסט. יהודי שהורג הוא תמיד מטורף שאינו כשיר לדין. ההחלטה מוציאה שם רע לפסיכיאטריה ולעקרון הצדק. היהודי היחידי שרצח ולא קיבל תעודת לא כשיר הוא יגאל עמיד וזאת משום שרצח ראש ממשלה יהודי. אני חש סלידה וגועל נפש מחוות הדעת".

יו"ר חד"ש ח"כ מוחמד ברכה, התייחס אף הוא לדברים ואמר, כי "כצפוי ולפי המנהג, עוד טרוריסט רוצח ערבים יוצא לא כשיר לעמוד לדין. האיש שכולם התפעלו מרמת התחכום של פשעיו פתאום יוצא לא כשיר לעמוד לדין, וזה מוכיח שוב שמערכת המשפט הישראלית לא כשירה לעשות צדק. במערכת המשפט הישראלית דם ערבי נחשב לדם כל עוד הרוצח הוא כמו הטרוריסט הנ"ל".

ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר כי "זהו טירוף נגד הערבים. זה המשוגע הכי מתוחכם משום שהוא תכנן וביצע שורות של פעולות נגד ערבים ואנשי שמאל. אם לאור כל זאת הוא לא כשיר לעמוד לדין, אז אין אדם שכן כשיר לעמוד לדין. הכשרות הפכה להיות מקלט לפושעים יהודים מפני מתן הדין על פשעיהם".

"מסכן חיי אדם"

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) זעמה על הלגיטימציה, לדבריה שמעניקה התרבות הפוליטית לביצוע פשעים נגד הפלסטינים. "חוות דעת מסוג זה היא מנגנון הגנה על אלה שמבצעים פשעים נגד הפלסטינים, וזה אומר שאין פושע אחד אלא שלושה: המבצע, התרבות הפוליטית שמעניקה לגיטימציה, ומערכת המשפט שפותרת את הפושעים מעונש. כיצד אפשר להאמין לטענה זו על רוצחים שמתכננים, עוקבים ומכינים בעצמם פצצות מאולתרות. יש רק משמעות אחת לטענה – היתר לרצח פלסטינים".

ח"כ ראלב מג'דלה אמר שהוא מקווה כי בעתיד יועמד טייטל לדין על מעשיו. לדבריו, "אני מקווה שבעתיד אכן ג'ק טייטל יעמוד לדין ויקבל את העונש המגיע לו. אני מצפה מהוועדה להבין שמולה עומד אדם אשר ביצע פשעים כנגד אנשים חפים מפשע".

מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, התייחס אף הוא לחוות הדעת. אופנהיימר אמר לוואלה! חדשות כי "חוות הדעת על אי שפיותו של ג'ק טייטל עלולה לסכן חיי אדם אם תתקבל בידי בית המשפט. שחרורו של טייטל יביא לפגיעה נוספת באנשי שמאל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • ג'ק טייטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully