וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפאת בנייה? הממשלה מתכננת רכבת ביו"ש

פנחס וולף

4.5.2010 / 16:56

שר התחבורה ישראל כץ חשף במהלך ביקור בשומרון כי משרדו מתכנן להקים רשת רכבות שתחבר את ג'נין עם תחנת רכבת העמק. לדברי השר, "זה יהיה גשר לשלום"

שר התחבורה ישראל כץ אמר היום (שלישי) כי משרדו מתכנן להקים רשת מסילות רכבת שתעבור ברחבי שטחי יהודה ושומרון. במהלך חניכת כביש באזור השומרון אמר השר כץ כי במסגרת תוכנית "נתיבי ישראל" של פריסת רשת רכבות וכבישים בדרום ובצפון, מתוכננת "רשת מסילות ביו"ש בשיתוף פעולה עם גורמים בינלאומיים. זה יהיה גשר לשלום. נחבר את ג'נין דרך רכבת העמק. בתקופות לפני קום המדינה, ובמיוחד בשלטון העות'ומני היו רכבות. אפשר לחדש את זה כדי שכל האוכלוסייה תוכל להשתמש בזה כדי לקדם את השלום".

בתוך כך אמר כץ כי "בעוד ארבעה חודשים תסתיים ההקפאה ואז תחודש הבנייה בכל רחבי יהודה ושומרון במלוא התנופה. ההקפאה היא לא פיתרון, אנחנו מושיטים יד ושואפים לשלום וביטחון. יש מקום להידברות, אך לא על חשבון המתיישבים".

כץ הוסיף כי "מה שהושג בהתנתקות הביא לטרור ומלחמה. יש כאן שטח גדול ומקום לכולם. יהודים יהיו פה לנצח נצחים. לא ייעקרו יותר ישובים לעולם, מכל סוג, לא יהודים ולא ערבי. הלוואי שנמצא בצד השני מנהיגים שיכולים לקבל החלטות".

כאשר נשאל שר התחבורה על פיתוח כביש 505 המחבר בין צומת תפוח שבשומרון לבקעת הירדן, הוא השיב כי "הכביש נתקע בגלל בעיות פוליטיות, אך הוריתי לתכנן את הכביש כדי שיהיה מוכן גם לעת שלום וגם לעת מלחמה, ואני מעדיף שזו תהיה עת שלום".

ביקורו של כץ התקיים במסגרת פרויקט ביקורים של המועצה האזורית שומרון שבשנה האחרונה ביקרו בה כ-50 שרים וחברי כנסת. בביקור משותף בברוכין, ראש המועצה קרא ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה לראש הממשלה לחתום על תוכנית המתאר של ברוכין ורחלים כדי להכשירם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully