וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בסרטן העור: עלייה במספר המאובחנים

אריאל נוי, מערכת וואלה! חדשות

4.5.2010 / 16:48

לקראת שבוע המודעות לגילוי מוקדם של מחלת סרטן העור, פורסם נתון מדאיג לפיו בשנת 2008 חלה עלייה של 3.5% במספר החולים. "גילוי מוקדם מעלה את סיכוי הריפוי ל-90% ויותר"

תאגיד כאן

שבוע המודעות לגילוי מוקדם של סרטן העור ייפתח ביום ראשון הקרוב ובמסגרתו יופעלו מאות תחנות בדיקה חינם ברחבי הארץ. הפעילות נערכת ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן ובשיתוף כל קופות החולים. היום (שלישי) ערכה האגודה למלחמה בסרטן מסיבת עיתונאים, במסגרתה הוצגו נתונים חדשים על היקף המחלה בישראל ועל שיעור הגילוי המוקדם וכן מחקרים חדשים על תזונה למניעת סרטן העור וטיפולים חדשניים במחלה. לפי הנתונים שהוצגו, כמעט 1,300 ישראלים אובחנו ב-2008 כחולים בסרטן העור, כשמתוכם אובחנו כ-470 בשלב המוקדם של המחלה.

המחלה מאובחנת בשלב מוקדם כשעל הגוף מתגלה שומה שטחית שאובחנה כמלנומה אך לא חדרה לעומק. מתחילת שנות ה-90, אז יזמה האגודה לראשונה את שבוע המודעות לסרטן העור ועד היום, עלה שיעור המאובחנים בשלב המוקדם, מכלל חולי המלנומה פי 3.5 והוא עומד היום על 36%. "מדובר בהצלת חיים של ממש", מסבירה מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, "כיוון שגילוי מוקדם של המחלה הקטלנית, מעלה את סיכויי הריפוי ל-90% ויותר".

גברים חולים יותר מנשים וזהו נתון שנמצא במגמת עלייה עם השנים . עוד ממצא מדאיג מעלה כי ילידי הארץ נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לסרטן העור, ביחס לאוכלוסיות עולים מאפריקה, אסיה, אירופה ואמריקה. ד"ר פליקס פבלוצקי, רופא עור בכיר ואחראי אשפוז יום דרמטולוגי במכון לפוטותרפיה במרכז הרפואי "שיבא", מזהיר מפני שימוש נרחב במיטות שיזוף. "השימוש במיטות שיזוף מדאיג במיוחד בגילאים הצעירים כך לדוגמה מנתונים שהוצגו בבריטניה עולה ש-250,000 ילדים בגילאי 11-17 משתזפים באופן קבוע בעזרת מיטות שיזוף והמספרים גבוהים יותר במדינות סקנדינביה ואפילו באוסטרליה. "בישראל אין נתונים, אבל לצערנו מכונים רבים מפעילים מיטות שיזוף. חשוב להעביר את המסר כי חשיפה במיטת שיזוף מכפילה את החשיפה לקרינה אולטרא סגולה, כאשר האינטנסיביות יכולה להגיע עד פי 10-15 מהשמש באמצע היום. כשנחשפים מתחת לגיל 35 הסיכון לפתח מלנומה עולה ב-75%", נאמר במסיבת העיתונאים. יש לציין כי ארגון הבריאות העולמי הכניס השנה את מיטות השיזוף לרשימת המסרטנים הוודאיים בבני אדם.

לדברי ד"ר פבלוצקי, למי שטוען כי שיזוף מעלה את רמת ויטמין D בגוף, יש להזכיר כי ניתן לצרוך ויטמין D כתוספי תזונה, וכמו כן, בשמש הישראלית, חשיפה מועטה בשעות הבטוחות מספקת לקבלת ויטמין D בכמות הדרושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully