וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כבל: "ההטבות למילואימניקים מביכות"

פנחס וולף

4.5.2010 / 15:02

ח"כ איתן כבל פנה במכתב לסגן שר הביטחון, והתרעם על ההטבות הבלתי מספקות שמקבלים חיילי המילואים. "הגיע הזמן לשינוי שיעיד על ההערכה למילואימניקים"

"חלק מה'הטבות' שהממשלה נותנת למשרתי המילואים מביכות. אחדות מהן משפילות ממש, כאלו שהיה ראוי לבטלן לחלוטין" – כך כתב ח"כ איתן כבל (העבודה) במכתב ששיגר היום (שלישי) לסגן שר הביטחון מתן וילנאי לרגל אירועי "יום ההצדעה למערך המילואים".

במכתב, כבל מונה הטבות שלטענתו הן משפילות: "כניסה חינם לגנים הלאומיים, אבל אך ורק בזמן שהמילואימניק מגויס לשירות מילואים פעיל. האם רשות הגנים סבורה שמילואימניק מגויס יכול לעזוב הכל ולקפוץ לרגע, בחינם כמובן, לסחנה או לגן לאומי אחר?", הקשה כבל.

כבל מפרט במכתבו שתי דוגמאות להטבות נוספות שאומנם משרתי המילואים יכולים ליהנות מהן, אך מדובר בהנחות שכמעט אינן רלוונטיות עבור רוב המשרתים, או על הנחות מגוחכות. אחת ההטבות היא מתן הנחה בסך 25 אחוז על אגרות טיס ושיט. "האם כבר יש נתונים לגבי מספר המילואימניקים שהשתמשו בהנחה זו מאז ניתנה לראשונה לפני מספר שנים?", הוא מקשה ומוסיף: "יש לי ספקות לגבי מספר המילואימניקים שנעזרו בה, מה גם שהדעת נותנת שמרבית המחזיקים ביאכטה או במטוס אינם זקוקים להנחה הזאת".

הטבה נוספת היא הנחה בסך של 5-15 אחוז על אגרת רישוי הרכב. לדברי כבל, "מדובר בלא יותר מ- 50 עד 150 שקלים הנחה. להגיד לחייל מילואים שמדינת ישראל מעריכה את תרומתו לחברה בלא יותר מ- 50 שקלים בשנה, זה עלבון של ממש".

כבל מסיים את המכתב בכך ש"לא צריך להוסיף עוד דוגמאות כדי להבין למה חיילי המילואים נעלבים כשהם רואים את ה'הוקרה' שמביעה ממשלת ישראל לפועלם. הגיע הזמן לשינוי אמיתי, כזה שיגרום לחייל המילואים ולמשפחתו להתמלא בגאווה הן על השירות והן על הערכה שהוא זוכה לה".

יער גדיש, יועץ התקשורת של סגן שר הביטחון מתן וילנאי, מסר בתגובה למכתב של ח"כ איתן כבל כי, "עד כה לא הגיע ללשכתנו אף מכתב. צר לנו שח"כ כבל, אשר לא תרם לחיילי המילואים דבר פרט לכותרות ריקות מתוכן, בחר לנצל את יום ההוקרה למערך המילואים כדי להכפיש אנשים הפועלים מדי יום למען המילואימניקים. סגן השר וילנאי חוקק את חוק המילואים אשר שיפר את מצבו של מערך המילואים באופן ניכר. החוק קובע תנאי זימון ותעסוקה ראויים לחיילי המילואים, פיצוי כספי גבוה בעשרות אחוזים מבעבר ואלמנטים נוספים של תגמול והוקרה של חיילי המילואים. כמו כן, סגן השר קידם הטבות רבות במסגרת ועדת השרים לענייני מילואים ובימים אלו אנו פועלים למען הטבות נוספות שצפויות להתקבל בחודשים הקרובים. וילנאי ימשיך לפעול למען המילואימניקים בזמן שאחרים יחפשו כותרות בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully