וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"א איל נחמיאס

4.5.2010 / 14:28

הארנבת תוקפנית והכלבה שוב בהריון? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, עונה על השאלות

איך אפשר לדעת האם הכלבה שלך בהיריון לפני הופעת הסממנים והאם ניתן להפסיק היריון זה?

אפשר לערוך בדיקת הריון על ידי אולטרא סאונד החל מיום 28 לתחילת ההריון (מקובל להתחיל ספירת ימי ההריון החל מהרבעה אחרונה). הפסקת הריון ניתנת להיעשות בתכשירים שונים.חלק מהם ניתנים מיד לאחר הזיווג וחלק לאחר חודש. בכל מקרה יש להיזהר מתכשיר בשם פריוופרול שעלול לגרום לתופעות לוואי קשות.

הארנבת שלי מאוד תוקפנית. היא אצלנו מאז שהיא גורה קטנה בת כ4 חודשים בערך. אני חושבת שזה בגלל שלא החזקנו אותה נכון והפחדנו אותה. איך לזכות שוב באמונה ולגרום לה להרגיש בטוחה ולהתקרב אלינו שוב?

על מנת להפוך ארנבת כזו לחברותית יש לנסות ליזום מגע ולעשות שימוש במזון. בשלב מאוחר יותר ניתן בהחלט לעקרה –העיקור מוריד את האפקט ההורמונאלי ועוזר ליצור חיית מחמד רגועה ונוחה. יש להקפיד על האחיזה בה ולתמוך בחלק האחורי, מכיוון שארנבת משתוללת עלולה לשבור לעצמה את עמוד השידרה בבעיטה חזקה אחורה, אם לא מחזיקים נכון.

הכלב שלי בן 5. הוא מגזע מעורב ואינו מסורס. לאחרונה הוא תוקפני כלפי כלבים זכרים אחרים ואף כלפי בני אדם (נובח, לא נושך) ובאופן כללי אינו רגוע. אם אסרס אותו בשלב זה האם תהייה השפעה על התנהגותו והוא יירגע?

סירוס בהחלט מומלץ בהיבט ההתנהגותי אך יש תמיד לזכור כי סירוס לבד ללא התערבות של מאלף או שילוב של טיפול התנהגותי לא יעזור כאן ולא יפתור את כל הבעיה. בכל מקרה סירוס בגזעים האלו מאד מאד עוזר להוריד את הפעילות ההורמונאלית ואת הנטיה לתוקפנות. במקרים שמאד רוצים לשמור על מראה אסטטי יש NEUTICLES שניתן להשתיל. אלו מעין ביצי סיליקון שמשתילים לאחר הסירוס בעלות נוספת.

הכלבה שלי היא בת שנתיים בערך ובזמן האחרון קשה לה לעמוד על שתי הרגליים האחוריות ולעלות במדרגות בקפיצה. מדוע הדבר קרה?

יתכן ומדובר בבעית אגן או עמוד שידרה. אפשרות נוספת היא בעיה סיסטמית (גופנית כללית) כלשהי. הוטרינר ימשש אותה , יבדוק את המצב המפרקים ואת הפעילות העצבית. יתכן והרופא ימליץ גם על בדיקות דם או צילומים של המפרקים, האגן ועמוד השידרה כדי לאבחן. רצוי לא להזניח ולטפל מאחר וזה עלול להתפתח לשיתוק אם מדובר בבעיות בעמוד שידרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully