וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי שירזי הודה בסיוע להריגה - ונשלח לכלא

גלעד גרוסמן

4.5.2010 / 14:25

בנו של העבריין ריקו שירזי הורשע בסיוע להריגתו של ארתור מטייב על רקע עימות ביניהם. הצדדים הגיעו להסדר טיעון בשל קושי להוכיח ששירזי דקר את הקורבן וביהמ"ש גזר עליו 5.5 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר היום (שלישי) חמש וחצי שנות מאסר על שי שירזי שהודה במסגרת הסדר טיעון בסיוע להריגתו של ארתור מטייב לפני כשנה. בנוסף, הוא חויב לפצות את משפחתו של מטייב ב-100 אלף שקלים.

בכתב האישום המקורי שהוגש לפני כשנה נגד שירזי, בנו של העבריין ריקו שירזי, הוא הואשם בהריגתו של מטייב בעקבות סכסוך על גביית דמי חסות. הפרקליטות טענה אז, ששירזי הגיע עם שלושה מחבריו למועדון הימורים שפעל בבניין משרדים בנתניה, כדי לפגוש את מפעילי המקום ולגרום להם לשלם דמי חסות בגין פתיחת המקום והפעלתו.

מטייב, כך נטען בכתב האישום, ניסה למנוע את כניסתם של שירזי וחבריו. במקום התפתחה קטטה במהלכה הוכה ונדקר מטייב בגבו ובראשו פציעות קטלניות וכתוצאה מכך נהרג. שלושה מחבריו שניסו לסייע לו נדקרו אף הם. במהלך הדיון שנערך היום בבית המשפט הודיעה הפרקליטות כי אין בידה הוכחות לכך ששירזי הוא זה שדקר את מטייב, ולכן גיבשה הסדר טיעון עם פרקליטיו של שירזי, עורכי הדין דוד יפתח ומשה שרמן, לפיו העבירה בה הוא מואשם תשונה לעבירה קלה יותר.

"בסופו של יום, כתוצאה מהאירוע נשוא כתב האישום המתוקן, על פיו הורשע הנאשם בסיוע להריגה וסיוע לפציעה בנסיבות מחמירות, מצא המנוח את מותו ושלושה אחרים נפצעו פציעה הנובעת מדקירות בחלקים שונים בגופם", כתבה השופטת רות לורך בגזר הדין. "בנוסף, הגם שמדובר בנאשם צעיר כבן 27, אין זו הסתבכותו הראשונה בפלילים. הוא הובא לדין בשש הזדמנויות שונות בגין עבירות שרובן בעלות אופי של אלימות. עם זאת, הנאשם נידון בהזדמנות אחת בלבד, בשנת 2004, למאסר מאחורי סורג ובריח, למשך שנתיים, בגין עבירת גרימת מוות ברשלנות במהלך תאונת דרכים".

מנגד, השופטת ציינה שיש להתחשב בעובדה ששירזי הודה במעשים והביע חרטה, וכי בכתב האישום המתוקן לא נטען שהשתמש בסכין או שאפילו היה בידיו סכין. "קיומו של קושי ראייתי, בפרט ככל שהוא נוגע לעבירות בהן הואשם הנאשם בכתב האישום המקורי, עלה כבר במהלך שמיעת הראיות עד כה, ועל כן לא ניתן לומר כי ניהול המשפט עד כה, היה לשווא. במהלך המשפט הוברר כי אכן יש קושי ראייתי בעל משקל המצדיק הגעה להסדר שכולל תיקון כתב האישום המקורי לקולא ועתירה לענישה בהתאם", כתבה השופטת. "העונש לו עותרים הצדדים, משקף אף הוא איזון נכון בין האינטרסים השונים, מדובר ברכיב מאסר בפועל לתקופה שאינה קצרה, וכן פיצוי כספי לא מבוטל למשפחת המנוח".

עדכון ראשון: 14:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully