וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים סוערת בגלל ביטול הופעת אלטון ג'ון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.5.2010 / 7:50

"ההחלטה למנוע מאלטון ג'ון להופיע במצרים היא שגויה", אמר נגן הכינור חסן שרארה. המוסיקאי חילמי בכר: "אם נאפשר לג'ון להופיע כאן, אנו למעשה נכיר בו ונאפשר לנוער שלנו לחקות אותו"

הסערה שעוררה החלטתו של ראש אגודת המוזיקאים במצרים, מוניר אל-ווסימי, למנוע מהזמר הבריטי אלטון ג'ון להופיע במדינה ממאנת לדעוך. המוזיקאי המצרי האני מהני, המתמודד נגד אל-ווסימי בבחירות לראשות אגודת המוזיקאים במצרים שתיערכנה ביום שלישי, תהה בראיון שהעניק היום (שלישי) לעיתון המצרי 'א-דוסתור' "מדוע אל-ווסימי מונע מזמר להופיע במצרים?! אין שום חוק שמעניק לו זכות למנוע מזמרים לשיר במצרים. המדינה בלבד רשאית למנוע מזמר להופיע כאן".

נגן הכינור המצרי חסן שרארה, שכיהן בעבר גם כמנהל הקונסרבטוריון ואף התפטר מתפקידו כחבר במועצת אגודת המוזיקאים במצרים, זעם אף הוא על החלטתו של אל-ווסימי: "ההחלטה למנוע מאלטון ג'ון להופיע במצרים היא שגויה. למוניר אל-ווסימי אין שום זכות לקבל החלטה כזו. הוא הרי לא מנע מהזמרות ביונסה ושקירה ומהזמר ריקי מרטין להופיע במצרים למרות החסרונות של כל אחד מהם ולמרות שאנשים רבים מסתייגים מהם".

שרארה הבהיר כי אסור להתערב בחיים האישיים של הזמר אלא להתמקד בצד האומנותי בלבד: "יש זמרים רבים שאין להם מוסר אך למרות זאת הם מופיעים יומם וליל בערוצי הלווין (הערבים – נ.י)", אמר. למרות זאת, המוסיקאי המצרי חילמי בכר אמר דווקא שהוא עומד מאחורי החלטתו של אל-ווסימי שכן "אם נאפשר לאלטון ג'ון להופיע כאן, אנחנו למעשה נכיר בו ונאפשר לנוער שלנו לחקות אותו. זה חסר כל הגיון".

אתמול הודיע אל-ווסימי כי ימנע מהזמר הבריטי הפופולרי אלטון ג'ון להופיע במצרים בשל נטיותיו המיניות של הזמר: "הופעה של אלטון ג'ון בקהיר תהווה תקדים מסוכן, לא משום שהוא אחד מכוכבי הזמר הגדולים בעולם ומבקר בקהיר בפעם הראשונה, אלא משום שהוא מהווה סמל להומוסקסואלים ברחבי העולם", הסביר והוסיף: "אם הוא יופיע במצרים, הדבר יפתח את הדלת בפני אמנים הומוסקסואלים נוספים להופיע במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully