וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסדר עם הדרוזים המוחים על צינור הגז

קובי מנדל

4.5.2010 / 20:22

לאחר העימותים האלימים בין אנשי העדה הדרוזית למשטרה סביב הנחת צינור נפט בצפון, הושג הסדר בין הצדדים. העבודות במקום יוקפאו עד יום ראשון ובמקביל יחל מו"מ בנוגע לדרישותיהם

הסדר הושג הערב (שלישי) עם נציגי העדה הדרוזית המוחים על הנחת צינור גז באדמותיהם. לפי ההסדר, שהושג בתיווכו של חבר הכנסת חמאד עמר (ישראל ביתנו), העבודות שהחלו היום במקום יוקפאו עד יום ראשון הקרוב ובמקביל יחל משא ומתן על דרישותיהם של הדרוזים. בעקבות ההסדר החלו אנשי העדה לפנות מרצונם את כביש מספר 70 והתנועה שבה לסדרה.

נציגי הדרוזים והמשטרה ניסו להגיע במשך היום להבנות שיובילו לפתיחת ציר התנועה החסום, זאת לאחר שהמהומות התחדשו בכביש מספר 70 סמוך לדליית אל כרמל, במקום בו הפגינו מוקדם יותר נגד הנחת צינור גז. המפגינים התעמתו עם כוחות המשטרה. שלושה מפגינים נעצרו בעימותים ושלושה שוטרים נפצעו באורח קל. המשטרה עצרה את התנועה לכיוון יוקנעם בעקבות המהומות. המפגינים ניסו לפרוץ למסלולים הנגדיים אולם המשטרה מנעה זאת מבעדם.

במהלך העימותים המפגינים אמרו לשוטרים כי אין להם דבר נגדם. אחד המפגינים נשא דברים במקום, ואמר: "אנחנו אחים לנשק. אנחנו הגנו על מדינת ישראל ונגן על אדמתנו כאן באותה מידה. אין לנו עניין עם משטרת ישראל. נתניהו וכל היהודים במידנה צריכים לדעת: אנחנו לא נגד היהודים אלא בעד אדמתנו, זו זכותנו. לא נעזוב את המקום".

מוקדם יותר היום כ-40 מתושבי דליית אל כרמל ועוספיה קיימו תהלוכה במטרה לשבש את העבודות להנחת צינור גז תת קרקעי, שלטענתם נעשית על אדמותיהם בשיפולים המזרחיים של הכרמל. ממגן דוד אדום נמסר כי שלושה שוטרים נפצעו באורח קל והם טופלו במקום. בהפגנה שנמשכת לסירוגין כבר כמה שעות נפצעו בסך הכל שישה שוטרים.

במהלך ההפגנה נגרמו עומסי תנועה כבדים לכיוון יוקנעם. כוחות המשטרה שהגיעו למקום הצליחו למנוע את השבתת העבודות, אך המפגינים הצליחו לסגור את הכביש למשך כחצי שעה.

לדברי המשטרה, העבודות אינן נעשות בשטחים ששייכים לתושבים, והמפגינים הפרו את ההסכמות בנוגע לקיום העבודות. במקום הוקם חפ"ק של המשטרה בכדי לאפשר את המשך קיומן של העבודות ולמנוע שיבושי תנועה. ראשי העדה הדרוזית קיימו הידברות עם עשרות המפגינים על כביש מספר 70. בראש ההידברות עמד מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית השייח' מוואפק טריף.

מפקד המחוזי הצפוני ניצב שמעון קורן אמר לוואלה! חדשות כי עשרות המפגינים קיבלו היתר להגיע למקום אך הם הפרו את תנאי ההיתר כשהחלו להפריע לעבודות הטרקטור ולפגוע בנהג. בעקבות כך המשטרה הנמצאת במקום בכוח של מאות שוטרים התערבה כדי לאפשר את המשך העבודות. ניצב קורן אמר עוד כי "ההרגעה או ההחרפה אינה שאלה שתלויה במשטרה. כרגע אנו מאפשרים למנהיגות שנמצאת כאן בראשות השייח' טריף לנהל סוג של דיון ובהתאם למצב נתערב ונפתח את הציר כולו. כרגע יש הפניות לצירים חלופיים. המשטרה תוכל לאבטח את העבודות כל כמה שיהיה דרוש. נהיה פה בהיקף מאוד גדול. גם בסדר גודל של אלפי שוטרים עם תגבורים מכל הארץ".

משרד ראש הממשלה הגיב להפגנה ומסר כי בחודשים האחרונים פעלו נציגיו במטרה להשלים את הנחת צינור הגז באזור חיפה והצעות הפיצוי שהוגשו לבעלי הקרקעות הדרוזים שתוואי הצינור עובר באדמותיהם היו מרחיקת לכת. עוד ציינו במשרד ראש הממשלה כי "למרבה הצער בימים האחרונים חזרו בהם חלק מבעלי הקרקעות מההסכמות והקצינו את עמדתם".

(עדכון ראשון: 10:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully