וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותף הסוד הרביעי

מרדכי גילת

4.5.2010 / 8:31

הפעם לא יוכל אהוד אולמרט להסתתר מאחורי הסינר של שולה זקן. גם לא מאחורי השמיכה העבה של עו"ד אורי מסר. הפעם שני שותפי הסוד שלו, שני גוזרי הקופונים שחגגו איתו במשך שנים, לא יוכלו יותר להועיל לו. הם פצועים, הם שותתי דם, הם מיואשים - הם בעצמם נמצאים בצרה גדולה. הסיבה, מעבר לראיות העצמאיות שנתפסו אצלם: שותף הסוד הרביעי בחבורה, עובד יחזקאל, לא שתק בחקירה.

מי שהיה המוציא לפועל של אולמרט אינו טיפש: כשהוא הגיע למשרדי יאח"ה וראה כמה רחוק הגיעה החקירה, החליט שהוא לא מוכן להתאבד למען הבוס שלו לשעבר. יש גבול למחיר שהוא מוכן לשלם, במיוחד כשלמחיר הזה קוראים כלא מעשיהו. לכן דיבר, לכן סיפר, לכן העיד, לכן אישר בחקירתו בנחרצות - מול מצלמות המשטרה: אולמרט הוא שנתן לי אישית את ההוראות. עשיתי מה שביקש ומה שדרש ממני לעשות.

העדות של עובד יחזקאל, מורה להיסטוריה בהכשרתו שאולמרט גרר למגרשי השחיתות, היא הסיפור הגדול של התיק הזה. היא לא תחלץ אותו מכתב האישום, אבל היא תקל איתו ביום הדין. עובד היה שם, עובד ראה הכל, עובד צילצל למנכ"לים שונים ולחץ למנות עסקנים עלובים לתפקידי מפתח - אחד מהם חשוד בניסיון רצח - הכל בהוראה אישית של כבוד השר. הוא מכיר את הסיפור מיד ראשונה.

מזוז החליט להכות במחלה בכל הכוח

עובד לא לבד כמובן ברשימת האנשים שדיברו וסייעו למשטרה באימות החשדות בפרשה הזאת. אבל הוא עד חשוב בתיק המתאר איך פעלה המכונה, איך עבד בית החרושת למינויים פסולים ומושחתים. התיק הזה מלמד איך ניתן היה להרוס את השירות הציבורי ולהפוך אותו לחממה של פרזיטים ומחפשי ג'ובים ממרכז הליכוד של פעם; באיזו קלות ניתן היה לתפור מכרזים לטובת מי שהבוס חפץ ביקרם; וגם - כיצד לחץ אולמרט על מקצוענים לקבל החלטות בניגוד למצפונם ולדעתם המקצועית.

את הסרטן הזה איתר ראשון מבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, והיועץ המשפטי היוצא מני מזוז הלך אחריו. מזוז החליט להכות במחלה בכל הכוח כי "אם המדינה לא תהרוג את הסרטן", כלשונו, "הסרטן יהרוג אותה". מלחמה הוא הכריז אפוא על השחיתות השלטונית, ואת הכדור הראשון ירה לעבר צחי הנגבי, אז "אלוף המינויים הפוליטיים".

העדויות שנחשפו במשפט הנגבי מביכות, מתארות מדינת עולם שלישי, מלמדות על השיטה. מזוז נבהל ממדגרת היתושים הזאת והחליט לחסל אותה כמה שיותר מהר. אבל עוד לפני שבית המשפט אמר את דברו בתיק, נחשפה רשת אולמרט - מדהימה עוד יותר בהיקפה ובחומרתה. היא הוכיחה כמה מזוז צדק.

כאן ניטשת עכשיו המלחמה, כאן ייחשף בעוד כמה חודשים התיק החמור ביותר מהבחינה הציבורית והפלילית. חמור, כי אילו היו סביב אולמרט אנשים אחרים, אילו שולה זקן לא היתה חלון הראווה שלו - לא היו באות לעולם פרשיות המרמה הכבדות. הוא לא היה מעז לקבל דולרים במעטפות; הוא לא היה שואב לכיסו יותר מ?80 אלף דולרים מקופת נסיעותיו לחו"ל.

כאן, בשדה הקוצים הזה, התלקחה האש הראשונה. כאן היא השתוללה שנים. כאן חייבים עכשיו לכבות אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully