וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב: נשיא מצרים חוסני מובארק בן 82

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.5.2010 / 8:15

נשיא מצרים, המתאושש מניתוח להסרת כיס המרה, חוגג היום יום הולדת. התקשורת הממסדית חוגגת, לצד השמועות על מצבו הבריאותי ועל היורש האפשרי

בצל הניתוח להסרת כיס המרה שעבר לפני כחודשיים ובצל הבחירות לנשיאות מצרים שייערכו בשנה הבאה, חוגג היום (שלישי) נשיא מצרים חוסני מובארק את יום הולדתו ה-82. עורך היומון הממסדי במצרים 'אל-אהראם', אוסמה סראיא, כתב מאמר מערכת בשם "מייצר העתיד" שבו שיבח את מובארק לרגל יום הולדתו וכינה אותו "סמל ומופת למאמצינו לבנות את מצרים המודרנית". הוא כתב עוד כי כיום "מרגיש כל מצרי ומצרית להיות חופשי לומר ולכתוב מה שהוא רוצה, ללא חשש או היסוס".

הכותב שיבח עוד את מובארק שעמד ועודנו עומד לצד האזרחים במצרים בזמנים קשים של משברים כלכליים, אסונות, תבוסות וטרור והוסיף: "איננו שוכחים לומר לו מזל טוב לרגל יום הולדתו. אנחנו כל כך שמחים ומאושרים שהחלים מהניתוח שעבר ושב לעבודתו לשמור על יכולותיה של מצרים ועל תפקידה המרכזי למניעת מלחמות והשבת השלום", נכתב. לסיום פונה עורך העיתון למובארק וכותב: "בהנהגתך אתה מספק לכל מצרי ומצרית חיי כבוד, חירות, יציבות ופיתוח".

מאז שעבר לפני כחודשיים ניתוח להסרת כיס המרה בגרמניה גוברות השמועות סביב מצבו הבריאותי של הנשיא, השולט ביד רמה במדינה כמעט שלושה עשורים. במהלך תקופת התאוששותו בגרמניה העביר מובארק את סמכויותיו לראש הממשלה אחמד נזיף. היעדר תמונות מבית החולים בגרמניה עוררו שמועות במצרים לפיהן מצבו הבריאותי של הנשיא הידרדר. בעקבות השמועות שודר סרטון וידאו קצר בו הוא נראה משוחח עם רופאיו.

התפוח לא נפל רחוק מהעץ?

לפני כשבועיים דיווח העיתון 'אל-קודס אל-ערבי' הרואה אור בלונדון כי מובארק מתכוון למנות לעצמו סגן. על פי הדיווח, המסתמך על מקורות בכירים במצרים, שלושת המועמדים המרכזיים לכהן כסגנו של מובארק הם שר ההגנה מוחמד חוסיין טנטאווי, ראש המודיעין עומאר סלימאן ושר התעופה אחמד שפיק. מקורות מצרים הכחישו את הדיווח ובשיחה עם העיתון 'א-שרק אל-אווסט' לפני כשבועיים אמרו כי אין שום בסיס לדיווחים הללו.

חוסני מובארק נולד ב-1928 בכפר מצפון לקהיר למשפחת איכרים מהמעמד הבינוני. בעת שירותו הצבאי, התקדם בסולם הדרגות עד שמונה למפקד חיל האוויר. בתפקיד זה כיהן בעת מלחמת יום הכיפורים ב-1973 והוא נחשב לאחד מגיבורי המלחמה. עם שחרורו מהצבא מונה לסגנו של הנשיא דאז, אנואר סאדאת. עם הירצחו של האחרון בשנת 1981 מונה מובארק לנשיא מצרים. מאז ועד היום מובארק לא מינה לעצמו סגן, אולם על פי רוב ההערכות הוא מייעד את בנו גמאל לרשת אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully