וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרת נפצעה במהלך התפרעויות בטייבה

איילה חננאל וניר יהב

3.5.2010 / 22:07

לאחר שהמשטרה הרסה בית בעיר טייבה החלו במקום שורה של הפגנות, תהלוכות ומהומות. המפגינים יידו אבנים לעבר שוטרים ומכוניות והציתו חלק מבניין העירייה. מספר בני אדם נפצעו קל

מאות בני אדם הפגינו הערב (שני) בעיר טייבה במחאה על הריסת בית בעיר אתמול לפנות בוקר. מספר מפגינים רעולי פנים השליכו אבנים לעבר השוטרים ולעבר מכוניות שנסעו בכביש 444 הסמוך לעיר. הכביש נחסם לתנועה בעקבות העימותים האלימים. מספר מפגינים הצליחו להצית צמיגים ואף חלק מבניין העירייה בטייבה וכוחות משטרה רבים התפרשו באזור כדי למנוע התלקחות של עימותים נוספים. עד כה נפצעו באורח קל מספר בני אדם, ביניהם גם שוטרת. בנוסף הוצתו גם סניף בנק ועמודי חשמל ונופצו שמשות של מכוניות.

ח"כ אחמד טיבי, הנמצא בעיר, הטיל את האחריות לעימותים האלימים על מדיניות הממשלה כלפי העיר. "הריסת בתים בעיר הפכה להיות שיטה שמטרתה לחנוק את העיר", אמר. "משרד הפנים נושא באחריות למצב העירייה שמנוהלת על ידי ועדה קרואה ונאמן. אין תוכנית מתאר מאושרת העונה על הצרכים העתידיים של טייבה". הוא אמר כי "זעם המפגינים מובן וטבעי" אך הבהיר עם זאת כי "אין מקום לפגיעה בשירותים בעיר – לא בבניין העירייה ולא בבנקים".

כבר אתמול מחו תושבי טייבה על הכוונות להרוס את הבית ואף יידו אבנים לעבר השוטרים. למרות המחאה נהרס המבנה. המהומות התפשטו ברחבי העיר, במסגרתן התקיימה היום תהלוכת מחאה שבמהלכה נשאו המפגינים דגלי פלסטין ויידו אבנים. ח"כ טיבי קרא למשרד הפנים "להפסיק את עבודת הוועדה הממונה ולהפסיק להתייחס לטייבה כמו אל שדה ניסויים רצוף כישלונות". שר הפנים אלי ישי צפוי לענות ביום רביעי על שאילתא של ח"כ טיבי בעניין הריסת הבתים בטייבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully