וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: ישראל אוגרת ראשי נפץ גרעיניים

3.5.2010 / 19:34

נשיא אירן נאם בדיוני הוועידה לאי הפצת נשק גרעיני במטה האו"ם, ותקף את המארחת ארה"ב ואת ישראל. "מדינות שמאיימות להשתמש בנשק גרעיני לא יכולות להיות חברות בסבא"א"

תאגיד כאן

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ממשיך לספק כותרות והפעם בדיוני הוועידה לאי הפצת נשק גרעיני במטה האו"ם שבניו יורק. נשיא אירן תקף את המדינה המארחת ארצות הברית בנאומו ואמר כי "מדינות שמאיימות להשתמש בנשק גרעיני לא יכולות להיות חברות בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית", אחמדינג'ד רמז בכך על דבריו של הנשיא האמריקאי ברק אובמה לגבי מדיניות התקיפה הגרעינית של ארצות הברית.

ארצות הברית לא היתה היחידה שספגה ביקורת בנאומו של אחמדינג'ד. נשיא אירן תקף גם את ישראל, אותה כינה כהרגלו "המשטר הציוני". לדבריו ישראל אוגרת ראשי נפץ גרעיניים ומאיימת על שכנותיה, כשהיא מקבלת גיבוי לכך מצד ארצות הברית. אחמדינג'ד גם התייחס לתקיפה אפשרית של מתקני הגרעין בארצו ואמר כי "כל תקיפה של מתקני הגרעין למטרות שלום של אירן צריכה להיתקל בגינוי מהיר מצד האו"ם".

נשיא אירן קרא לאיטליה, גרמניה ויפן להסיר משטחם את הנשק הגרעיני האמריקאי. במהלך נאומו של אחמדינג'ד יצאו נציגי ארצות הברית, בריטניה וצרפת מהאולם. בעקבות נאומו פרסם הערב הבית הלבן בה הוא משבח את הנציגים שעזבו את האולם. דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר כי "אני חושב שהנציגים עשו את הצעד הנכון כשעזבו את האולם בזמן שאחמדינג'ד נאם והטיח האשמות פרועות".

אתמול אמר אחמדינג'ד כי יש בידיו הוכחות לכך שישראל וארה"ב מקיימות קשרים עם ארגוני טרור שונים בעולם. בנאומו בטהרן אמר אחמדינג'ד כי "בידינו מסמכים המוכיחים כי וושינגטון היא מקורו של הטרור העולמי". סוכנות הידיעות האירנית פארס דיווחה כי אחמדינג'ד גם אמר כי "מזה מספר שנים, ארה"ב מסייעת לקבוצות של טרוריסטים קיצונים ומספקת להן תמיכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully