וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 שנים לגבר שהרג בעל מכולת באשדוד

רמי שני

3.5.2010 / 18:38

גיה פיצחזדה נידון ל-16 שנות מאסר לאחר שהורשע כי היכה למוות בעל מכולת באשדוד. ביהמ"ש קבע כי "הרקע למעשה נשאר עלום, וקשה למצוא נקודות זכות לטובת הנאשם"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) 16 שנות מאסר על גיה פיצחזדה, שהורשע בהריגתו של יעקב קיקוזאשווילי מאשדוד בחודש דצמבר. פיצחדזה, אשר בעברו מספר עבירות של אלימות, תקף את קיקוזאשווילי בן ה-73 בחנות המכולת שבבעלותו, ופצע אותו באורח אנוש. קיקוזאשווילי מת לאחר חודשיים בהם שהה בתרדמת.

פיצחזדה הגיע בשעת בוקר מוקדמת למכולת שבבעלותו של קיקוזאשווילי, ובידיו שקית עם חפץ קהה. פיצחדזה פנה אל קיקוזאשווילי וביקש לרכוש חבילת סיגריות, וכאשר קיקוזאשווילי התכופף אל המדף, חבט בו עם השקית בראשו. אביו שהיה במקום הזעיק מיד צוות של מגן דוד אדום, שפינה את הקורבן במצב אנוש לבית החולים שיבא בתל השומר. קיקוזאשווילי שהה בתרדמת במשך חודשיים במהלכם הרופאים בבית החולים נאבקו על חייו, אך הוא מת בתחילת חודש פברואר 2009.

"חיי אדם הם ערך מקודש בחברתנו", כתבו השופטים רוויטל יפה כץ, אריאל ואגו ויורם צלקובניק. "המעשה שעשה הנאשם הוא ביטוי קיצוני של זלזול בערך זה. עליו ועל עוברי עבירה כמותו לשאת בעונש חמור, זה המתקרב לעונש המרבי הקבוע בחוק - אלא אם כן נמצא צד זכות המצדיק הקלה בעונש. מעובדות המקרה, כפי שהובאו לידיעתנו בכתב האישום המתוקן – התקשינו למצוא נקודות שכאלה לטובת הנאשם".

בגזר הדין קבעו השופטים כי "מעשי הנאשם קרובים לרמה הגבוהה במדרג המעשים הגורמים למותו של אדם", וציינו כי "הרקע למעשה נשאר עלום". "מכתב האישום לא למדנו, כי הנאשם קונטר בטרם היכה את המנוח. הוא היכה את המנוח דווקא בראשו, מכה חזקה שבעטיה נגרמו למנוח שברים רבים וחתכים מרובים בגולגולתו. לא שמענו, ולא ידוע לנו, כי הייתה סיבה למעשי הנאשם. הוא פשוט חיכה שהאיש הקשיש יסתובב כדי להביא לו את הסיגריות שביקש, ואז היכה בראשו בחוזקה. בכך – הביא למותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully