וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי בלאו החזיר את המסמכים לפרקליטות

3.5.2010 / 18:38

עורכי דינו של עיתונאי הארץ אורי בלאו העבירו לידי הפרקליטות את המסמכים הסודיים שהיו ברשותו, אותם קיבל מענת קם. המשא ומתן על חזרתו של בלאו לארץ נמשך

לאחר משא ומתן שערך מספר שבועות, העבירו היום (שני) פרקליטי עיתון "הארץ", עורכי הדין מיבי מוזר וטלי ליבליך, לידי הפרקליטות את המסמכים שהחזיק ברשותו כתב העיתון אורי בלאו, אותם קיבל לידיו מידי ענת קם.

בהודעה שפרסם היום עיתון הארץ נמסר, כי עורכי הדין נפגשו בצהריים עם פרקליטת מחוז תל אביב, עו"ד רות דוד-בלום, ועם התובעת בתיק, עו"ד דסי פורר, ומסרו להן את המסמכים. בהודעה נמסר עוד כי "בימים הקרובים צפויים עורכי הדין להעביר להן את כל המידע המשלים באשר למסמכים אלה". כמו כן נאמר כי הצדדים מנהלים משא ומתן כדי לאפשר את שובו של בלאו, שנמצא באנגליה, לישראל ולהביא לסיום הפרשה. בפרקליטות לא הגיבו לדברים.

על פי כתב האישום שהוגש נגד קם, היא העבירה לידי בלאו למעלה מ-2,000 מסמכים מסווגים, לרבות בסיווג של "סודי ביותר". השב"כ, שביקש לקבל לידיו חזרה את המסמכים, חתם עם בלאו על הסכם שהוא יקבל חסינות מפני העמדה לדין עם ישיב את המסמכים. אולם הוא החזיר רק כ-50 מסמכים לפני שטס לסין בתחילת דצמבר.

בלאו טען בעבר שיסכים להחזיר את המסמכים רק אם יקבל אישור לכך מהמקור שלו. בתגובה לדברים הודיעו פרקליטיה של קם, עורכי הדין אביגדור פלדמן ואיתן להמן, כי היא מוותרת על החסינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully