וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של מאיר רבין בשבעה ימים

גלעד גרוסמן

3.5.2010 / 17:17

מעצרו של מאיר רבין, החשוד שתיווך בין המעורבים בפרשת השוחד בהולילנד, הוארך בפעם החמישית והוא נמצא במעצר מעל 30 יום. הארכת המעצר קיבלה את אישורו של פרקליט המדינה

עוז מרון

(צילום: עוז מרון. עריכה: עידן גוראל)

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שני) את מעצרו של מאיר רבין בשבעה ימים. רבין עצור בחשד שתיווך בין נותני השוחד למקבלי השוחד בפרשת הולילנד. רבין נמצא במעצר כבר מעל ל-30 יום, כך שהמשך החזקתו במעצר חייבה את אישורו של פרקליט המדינה, משה לדור. הערכת מעצר זו היא החמישית במספר.

בדיון הארכת המעצר אמר נציג יאח"ה, רפ"ק אסף ולפיש, כי רבין "הינו צומת מרכזי בפרשיות שוחד ושחיתות ציבורית, חלקן חשופות וגלויות וחלקן האחר סמויות". בבקשת המעצר נכתב כי על פי החשד, שילמו בעלי הקרקע ובעלי פרויקט הולילנד תשלומי שוחד שהגיעו לסך של עשרות מיליוני שקלים לגורמים רבים בעיריית ירושלים, ועדות תכנון ונושאי תפקידים נוספים, שתמיכתם נדרשה לקידום הפרויקט.

"החשוד רבין שימש על פי החשד כציר מרכזי בפרשה כולה, הן כמתווך להעברת כספי השוחד לאותם גורמים שצוינו, ואף עסק גם באיתור, זיהוי וגיוס אותם נבחרי ציבור היכולים לסייע בהסרת מכשולים בירוקרטים וקידום ענייני הפרויקטים", נכתב בבקשת המעצר.

"עד המדינה בפרשה לא מהימן"

רפ"ק ולפיש נשאל על ידי עו"ד אלי כהן, שמייצג את רבין יחד עם עו"ד גיורא זילברשטיין, האם זה נכון שלא היה קשר "אסור" בין רבין לבין שולה זקן או אהוד אולמרט. על כך השיב רפ"ק ולפיש כי לא היה קשר עסקי בין רבין לזקן ואולמרט. על כן הקשה עו"ד כהן ושאל מפורשות האם ישנו קשר אסור בין רבין לזקן ואולמרט, ועל כך השיב נציג המשטרה כי פרטים על הקשר מצויים בחומר שהוצג לבית המשפט.

עו"ד כהן אמר בדיון כי העובדה שהמשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של רבין פעם נוספת, לאחר שכל שאר החשודים שנעצרו עד כה בפרשה שוחררו כבר מזמן, מצביעה על כך שהחוקרים סבורים שעד המדינה בפרשה לא מהימן, ולכן מחפשים חיזוק לדבריו מרבין.

בדיון הקודם על הארכת מעצרו של רבין אמר נציג המשטרה כי הוא מעורב ב-18 פרשיות שונות לאורך שבע שנים. בניסיון להסביר את הארכת מעצרו הקודמת, שכבר אז נחשבה לארוכה יחסית, אמר השופט בעניינו של רבין, אברהם הימן כי "תקופה זו נראית ארוכה כתקופת מעצר לצורך חקירה. יחד עם זאת, כל דבר בעניין שלפנינו הוא יחסי. ההליך שלפניי הוא הליך משפטי מיוחד - מיוחד מכל פן משפטי רגיל ומכל כלל משפטי רגיל".

עו"ד כהן אמר שהוא מרגיש שהמשטרה מנסה "לשבור את רוחו" של לקוחו באמצעות הארכת מעצרו. לעומת זאת נטען כי במשטרה חוששים שאם רבין ישוחרר, הוא עלול לשבש את החקירה נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully