וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ אולמרט: "העיתוי של הפרקליטות תמוה"

3.5.2010 / 15:39

אישום נוסף צפוי להצטרף בקרוב, בכפוף לתוצאות שימוע, לשלל האישומים נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. הפרקליטות הודיעה כי תשקול להעמיד את אולמרט ואת מזכיר הממשלה לשעבר עובד יחזקאל לדין בפרשת המינויים בעת כהונתו של אולמרט כשר התמ"ת

פרקליטות המדינה הודיעה היום (שני) לפרקליטיהם של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ומזכיר הממשלה לשעבר עובד יחזקאל כי לאחר בחינת האפשרויות בתיק המינויים ובעקבות המלצת המשטרה נשקלת האפשרות להעמיד את השניים לדין בפרשת המינויים.

ההחלטה להעמיד את השניים לדין כפופה לשימוע שיערך להם על פי רצונם. מועד השימוע עתיד להיקבע בתיאום עם השניים. הפרקליטות הודיעה כי תתחשב במידת הסבירות בנסיבות שיוצר משפטו הנוכחי של אולמרט ובצרכיו.

על פי החשד פעלו השניים לקידום ענייניהם של מקורביהם ופעילי ליכוד שונים בעת כהונתו של אולמרט כשר התמ"ת, שר התקשורת ושר האוצר. השניים חשודים כי פעלו מתוך ניגוד אינטרסים בכוונה להיטיב עם חברי המרכז כדי לרצותם, באמצעות סיוע בתעסוקה ובהיענות לבקשותיהם בעניינים שונים מול גורמים בשירות הציבורי, כדי לחזק את מעמדו הפוליטי של אולמרט.

השניים פעלו על פי החשד בעשרות רבות של מקרים בגופים שונים שהיו כפופים לשר אולמרט. בין הגופים בהם פעלו: בזק, רשות הדואר, שירות התעסוקה, הרשות לעסקים קטנים ומינהל מקרקעי ישראל. החשדות נוגעים למינויים פסולים של פעילי ליכוד ומקורביהם לנציגי ציבור בבתי הדין לעבודה.

מאות נחקרו

אמיר דן, יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, מסר כי העיתוי של הודעת הפרקליטות דווקא כעת מעורר סימני שאלה קשים. דן הוסיף כי "מדובר בנושא שנופח מעבר לכל פרופורציה. לא נפל שום פגם בהליך המינויים של בעלי התפקידים וחלקם הגדול של המינויים אף עבר את אישורה של ועדת רביבי לבחינת מינויים בשירות הציבורי. זאת ועוד, לא הופעל שום לחץ פסול כלשהו לאישור מינויים אלה, שנעשו בהתאם ועל פי כל הקריטריונים הקבועים בחוק". דן תהה: "האם באמת אין למערכת אכיפת החוק שום נושא אחר לעסוק בו ולהיבנות ממנו מלבד אולמרט? מפתיע שבפרקליטות לא מנהלים עדיין חקירה נגד אולמרט גם על כך שלא חצה את הכביש במעבר חציה".

פרקליטיו של עובד יחזקאל, עורכי הדין דוד ודפנה ליבאי, אמרו כי "יחזקאל טיפל כיועצו של השר אולמרט, בתוקף תפקידו, באלפי פניות של אזרחים לשר, חלק קטן מהן של חברי מרכז הליכוד. עובד יחזקאל פעל לפי הנחיות השר, הפנה את כל הבקשות, לא רק של חברי המרכז, לטיפולם של הגורמים הרלבנטיים". לדבריהם, "הוא לא היה מוסמך למנות, לא עסק בעצמו במינויים פוליטיים, לא היה לו שום אינטרס למנות חברי מרכז, והוא לא היה מעורב בפעילות בלתי חוקית כלשהי. יחזקאל היה עובד ציבור מסור, שומר חוק, והוא נדהם מכך ששוקלים להעמידו לדין. הוא מאמין כי פרקליט המדינה ישמע את תגובתו בשימוע ולא יעמידו לדין".

במהלך חקירת הפרשה נחקרו כ-400 אנשים המעורבים במערך המינויים וההטבות שביסס אולמרט. 20 מהם נחקרו באזהרה. צוות החקירה בפרשה התבסס על משפטנים, בראשם ראש יאח"ה, תת ניצב שלומי איילון. "זו היתה עבודת נמלים. 260 מינויים והטבות נבדקו, ובכל אחד מ-260 המקרים נבדק אם אולמרט ומקורביו עברו את עבירת המרמה והפרת האמונים", אמר קצין משטרה שהיה המעורה בחקירה.

בנוסף לפרשות הקודמות בגינן עומד עתה אולמרט למשפט ובהם פרשת טלנסקי ומעטפות הכסף, פרשת ראשונטורס ופרשת מרכז ההשקעות, נקשר שמו של אולמרט גם במעורבות בפרשת הולילנד שנחשפה לאחרונה. אולמרט חשוד כי קיבל כספי שוחד שהועברו לו על ידי מנהלת לשכתו לשעבר שולה זקן. זקן עצמה נחקרת בימים אלה בשל מעורבותה בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully