וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנות מאסר למצרי שניסה להבריח חשיש לארץ

רמי שני

3.5.2010 / 12:40

בית המשפט שלח לכלא אזרח מצרי שניסה להבריח לישראל 18.5 קילוגרם חשיש, דרך סיני. השופט: "ייבוא סם מסוכן הוא אבי אבות הטומאה. יש לגזור עונשים שיהיה בהם כדי להרתיע"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) שש שנות מאסר בפועל על סלים ג'ומעה, אזרח מצרי שהיה מעורב בניסיון הברחה לישראל של 18.5 קילוגרם של סם מסוג חשיש, דרך סיני. בנוסף, נגזרו עליו שנתיים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. ג'ומעה חצה את גבול ישראל-מצרים יחד עם עוד חמישה מבריחים נוספים במהלך חודש נובמבר ב-2008.

אנשי משמר הגבול שנפרסו באזור בזמן ניסיון ההברחה תפסו את ששת המסתננים, והם התבקשו לעצור. משלא שעו לבקשה, פתח לעברם הכוח באש ובמקום התפתח קרב יריות. כתוצאה מהירי נהרג אחד המבריחים ושניים אחרים, בהם ג'ומעה, נפצעו. שלושת המבריחים הנוספים ברחו בחזרה למצרים. ג'ומעה נלקח לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה ולאחר מכן נעצר.

כתב האישום שהוגש נגד ג'ומעה כלל סעיפי הברחה והסתננות לשטח ישראל. עורך דינו, יונס אל גרנאווי, טען כי מרשו פעל ממניעים כלכליים וביקש מבית המשפט להתחשב בעובדה שמדובר באדם שנפצע במהלך הפעילות.

השופט אליהו ביתן כתב בהכרעת הדין, כי "העבירה של ייבוא סמים מסוכנים, היא מהחמורות שבחוק העונשין. העונש הקבוע לצדה – 20 שנות מאסר, מדבר בעדו. ייבוא סם מסוכן מצוי בחלק העליון של מדרג החומרה שבתוך עבירות הסמים. הוא בבחינת אבי אבות הטומאה, המוסיף שמן על מדורה שהחברה בישראל – כמו ברוב מדינות העולם, משקיעה מאמצים להנמיך את להבותיה".

השופט הוסיף עוד כי "ענישת אלה המבריחים תוך ביצוע עבירות פליליות, מכוונת בעיקר להרתעה וליצירת מצב בו יצא שכרם של העבריינים בהפסדם. על כן, יש לגזור עונשים שיהיה בהם כדי להרתיע. יש להניח שהנאשם וחבריו אינם מתעניינים בעקרונות המובעים בפסקי הדין של בתי המשפט בישראל ואינם מתרשמים ממילים המתארות את חומרת התופעה ומגנות אותה. הדבר היחידי שמעניין אותם – העשוי להשפיע על בחירתם בהקשר זה, הוא השורה התחתונה של גזר הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully