וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: המירוץ מתחמם, המנהיגים ירדו לשטח

טלי השחר

3.5.2010 / 14:19

מנהיגי שלוש המפלגות המובילות בממלכה מנצלים את היממות שנותרו עד לבחירות כדי לתקוף את יריביהם ולהיפגש עם כמה שיותר מצביעים. גורמים במפלגת השמרנים מכחישים דיווח, לפיו דיוויד קמרון מתכנן להקים ממשלת מיעוט

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

פחות מ-72 שעות נותרו לפתיחת הקלפיות בבריטניה, ומערכת הבחירות בממלכה נכנסה להילוך גבוה. מנהיגי שלוש המפלגות המובילות מבלים את הימים האחרונים בתעמולת נרחבת, בזמן שהסקרים מראים כי המירוץ יהיה הצמוד ביותר מאז 1992. עם זאת, הסקרים מעניקים יתרון קל למפלגת השמרנים בהנהגת דיוויד קמרון.

למעשה, לאחר פליטת הפה המביכה של גורדון בראון, ובעקבות הירידה בסקרים של המפלגה הליברל-דמוקרטית, מנהיג השמרנים דייוויד קמרון בטוח בניצחון מפלגתו ומתכוון להקים ממשלת מיעוט גם אם השמרנים לא יזכו מרוב מוחץ של מושבים בפרלמנט, כפי שהסקרים חוזים. כך דיווח היום (שני) ה"דיילי טלגרף" הבריטי. השמרנים בטוחים כי על בסיס הבנה לא רשמית שיש בינם לבין חברי הפרלמנט ממחוז אלסטר, שבצפון אירלנד, הם יוכלו להעביר את תקציב הממלכה ולקבל החלטות חשובות אחרות.

ב"גרדיאן" צוטטו מקורות במפלגת השמרנים שאמרו כי קמרון לא ייצור קואליציה עם הליברל-דמוקרטים וינסה להעמיד אותם ואת הלייבור במבחן כדי לראות אם הם "יעזו" לגרום לבחירות נוספות השנה על ידי הצבעות נגד נאום המלכה ונגד התקציב.

לא מדבר על עסקאות פוליטיות

אולם ה-BBC דיווח כי גורמים במפלגה דוחים את הדיווחים ב"טלגרף" וב"גרדיאן" בטענה כי הם בגדר ספקולציה בלבד. קמרון עצמו אינו מדבר בפומבי על עסקאות פוליטיות פוטנציאליות לאחר הבחירות, ותחת זאת מדגיש את נחישותו להשיג ניצחון מוחץ ביום חמישי. "אני חושב שיש לנו מומנטום כעת להמשיך בימים הקרובים והגיד שאם אתם רוצים ראש ממשלה חדש, נבחרת חדשה, ממשלה חדשה ביום שישי, אז תצביעו שמרנים ביום חמישי, ואנו נוכל לעשות את שינויים הדרושים למדינה", אמר קמרון.

לורד פיטר מנדלסון, שר בכיר בלייבור, תקף את קמרון ואמר שרוב המצביעים "מביעים התנגדות לקמפיין הרך שלו". לדבריו, השמרנים איבדו את היתרון שהיה להם בתחילת הדרך, ורק מפלגת הלייבור תוכל לעצור את כניסתו של קמרון לרחוב דאונינג מספר 10, בעוד הליברל דמורטים יגישו לו את ראשות הממשלה "על מגש" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully