וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יזמי "הולילנד" סירבו להגיע לדיון בכנסת

3.5.2010 / 11:41

יזמי פרויקט הנדל"ן סירבו להגיע לדיון שנערך בנושא בוועדת הפנים של הכנסת. ח"כ הורוביץ: "הפרויקט הזה, המפלצת של י-ם, הוא כבר בכייה לדורות. אסור להעצים את הפגיעה ואת העוול"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

יזמי פרויקט "הולילנד" סירבו להגיע הבוקר (שני) לדיון בעתידו של פרויקט הנדל"ן בוועדת הפנים של הכנסת. כך אמר יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס). בנוסף, סגנית ראש עיריית ירושלים נעמי צור, אמרה בדיון כי היום בשעה 15:30 יתקיים דיון בוועדת התכנון והבנייה על האפשרות לעצור את הקמתם של שלושה בניינים נוספים המתוכננים במקום, וכי תתקבל החלטה בנושא עד סוף היום.

לדבריה, על פי התכנון,אחד הבניינים המתוכננים אמור להיות גבוה יותר מהבניין הגבוה הנוכחי. "יש מספר חטאים שמסתתרים בהולילנד שצריך לבחון", אמרה. "אחד מהם זה נושא היטל ההשבחה. לגבי ירושלים זה חטא במיוחד, משום שאנחנו העיר הכי ענייה וגם בירת ישראל. פה כאילו רימו את הציבור העני של ירושלים. חטא נוסף הוא שינוי הייעוד. בעקבות זאת, קיבלנו החלטה שאין לשנות ייעוד ממלונאות למגורים כי ירושלים מסתכלת קדימה לעידן של תיירות. אסור באיסור חמור לשנות ייעוד".

יוזם הדיון, ח"כ כרמל שאמה (ליכוד), אמר במהלך הדיון כי "במאבק בשחיתות של תכנון ובנייה צריך אלמנט של הרתעה ופיקוח בזמן אמת, ולא להתייצב מול עובדות בשטח של מהלכים לא הכי תקינים. ממידע שהגיע אלי, יש בסיס לבחון את הקטנת הנזק, הן בהיבט הסביבתי ויש גם פגיעה בקופת העירייה וצריך לראות האם אפשר לגרום להם לשלם היטל השבחה שקרוב לאמת".

שאמה הוסיף כי "מזמן הולילנד הפך להיות נושא לאומי, גם משום שזה סמל. צריך לקרוא לילד בשמו, ומדובר בילד מכוער מאוד. זה לא משהו יוצא דופן. כל מפלצת כמו הולילנד ופרויקטים נוספים ברחבי הארץ, אלו בניינים שיישארו בעתיד הנראה לעין וזה מעיק. זה תכנון לא נכון ומעוות".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר כי "פרויקט הולילנד נולד בחטא, שמתברר עכשיו בחדרי החקירות. הפרויקט הזה, המפלצת של ירושלים, הוא כבר בכייה לדורות. אסור להעצים את הפגיעה ואת העוול. לנוכח הנסיבות הקשות כל כך של פרויקט הולילנד, עיריית ירושלים חייבת לעצור את ההשתוללות, ולמנוע את המשך הפגיעה. הלקח של הולילנד חיוני במיוחד לנוכח הרפורמה של נתניהו בתכנון ובבינוי, שמחסלת את השקיפות ואת שיתוף הציבור. אם לא תשונה הרפורמה, יקומו עוד ועוד מפלצות הולילנד ברחבי הארץ".

  • עוד באותו נושא:
  • הולילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully