וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: המצלמות תיעדו חשוד ליד מכונית התופת

טליה שחר

3.5.2010 / 10:19

חקירת המכונית הממולכדת שהתגלתה בטיימס סקוור מתמקדת בגבר שצולם במצלמות אבטחה כשהוא מתנהג בצורה חשודה. בתוך כך, מנהיג הטליבן בפקיסטן הזהיר את ארה"ב מפני פיגועי התאבדות בערים גדולות

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

משטרת ניו יורק מחפשת אחר מספר בני אדם, שלפי החשד מעורבים בהצבת המכונית הממולכדת אתמול בטיימס סקוור במנהטן. מהמשטרה נמסר, כי נבדקים מספר כיווני חקירה וכי יש ברשותה צילומים מ-82 מצלמות אבטחה בטיימס סקוור והאזור בו נמצאה המכונית. באחד הצילומים ניתן לראות גבר שמתנהג באופן אותו כינה ריי קלי, מפקד משטרת ניו יורק, "ערמומי", כשהוא מחליף את חולצתו ועוזב את המקום.

קלי תיאר את החשוד כגבר לבן בשנות ה-40 לחייו, שנראה "מוריד חולצה בצבא כהה וחושף חולצה אדומה מתחתיה". בנוסף לחומר המצולם, קלי מסר כי תייר שהיה במקום דיווח למשטרה שייתכן כי יש בידיו תמונה של החשוד, היות שהוא צילם במקום שוטר על סוס.

בשלב זה לא ידועה הסיבה להצבת מכונית התופת, וגורמי הביטחון המקומיים והפדרליים אמרו כי אין עדויות התומכות בהודעת נטילת האחריות שפרסם אמש ארגון הטליבן בפקיסטן, הידוע בנטייתו לפרסם הודעות אחריות מופרכות. כך דיווח "הניו יורק טיימס". גם הרשויות בפקיסטן דחו את טענות הארגון וכינו אותן כתעמולה נואשת שמטרתה להראות שזרוע הטליבן מגיעה למקומות רבים ברחבי העולם.

עם זאת, זמן קצר אחרי ההודעה, פורסמו סרטונים בהם נראה בכיר בארגון, חאקימממוללה מסהוד, שדווח כי נהרג בהתקפת מל"ט אמריקאי בינואר, כשהוא מאיים בפיגועי התאבדות בארצות הברית. "הזמן מתקרב לכך שהפאדיין שלנו יתקפו את המדינות האמריקאיות בערים מרכזיות", אמר מסהוד, בהודעה שלטענתו הוקלטה ב-4 באפריל. "הפאדיין שלנו חדרו לאמריקה הטרוריסטית. אנו נכה מכות כואבות מאוד באמריקה הפנאטית".

אמש חשף קלי גם פרטים חדשים על החומרים שנמצאו במכונית מסוג ניסאן פאת'פיינדר, בבעלות תושב קונטיקט. בנוסף למכלי הדלק, גז הפרופן, זיקוקין ושעונים מעוררים פשוטים, היו ברכב גם שמונה שקים של חומר מגורען בתוך קופסת מתכת שהתגלו בבדיקה כדשן לא נפיץ. אילו הפצצה היתה מתופצצת, אמר קלי היא "היתה גורמת לקורבנות רבים, ולכדור אש משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully