וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל התחייבה להקפיא הבנייה בי-ם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.5.2010 / 21:30

לדברי בכירים פלסטינים, השליח האמריקאי מיטשל מסר ליו"ר הרשות אבו מאזן מכתב, ובו התחייבות ישראלית לא לבנות יחידות דיור חדשות בגדה ובמזרח ירושלים במהלך "שיחות הקרבה"

השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל העביר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מכתב בו נאמר כי ישראל מתחייבת שלא "לעורר פרובוקציות" שעלולות לטרפד את המשא ומתן העקיף שאמור להיפתח בימים הקרובים. כך גילו היום (ראשון) בכירים פלסטינים לאתר החדשות הפלסטיני "קודס-נט". לדברי הבכירים, במכתב שמסר מיטשל לאבו מאזן, במהלך ביקורו ברמאללה, מופיעה גם התחייבות של ישראל לא לבנות יחידות דיור חדשות בגדה ובמזרח ירושלים.

בנוסף, מסרו המקורות כי במכתב שהעביר מיטשל נאמר כי ישראל מתחייבת שלא להרוס בתים בירושלים ולא לגרש תושבים. במכתב גם מבטיחה ארה"ב להטיל אחריות בפומבי על הגורם שיכשיל את המשא ומתן, אם יהיה כזה.אתמול אישרה הליגה הערבית לרשות הפלסטינית לנהל משא ומתן עקיף עם ישראל. בימים הקרובים יתכנס הוועד הפועל של אש"ף כדי לדון אף הוא בנושא זה.

"הליגה הערבית נתנה לגיטימציה לישראל"

בתוך כך, ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, אמר הערב כי הוא מצר על החלטת הליגה הערבית לאפשר לרשות הפלסטינית לנהל משא ומתן עם ישראל. "אין הבדל בין קיום משא ומתן ישיר עם ישראל למשא ומתן עקיף. הרי כל הטרמינולוגיה הזו נועדה להוליך שולל את העם הפלסטיני ואת האומה הערבית", הצהיר.

הניה ציין עוד, כי החלטת הליגה הערבית מהווה הוכחה "לחוסר היכולת לחפש אחר חלופות למשא ומתן חסר התוחלת אשר פוגע בעם הפלסטיני ומעניק לישראל לגיטימציה להמשיך במתקפותיה, בפעולות הייהוד ובהמשך הבנייה בהתנחלויות". הניה גם קרא לרשות להפסיק כל סוג של מגעים עם ישראל שכן החלופה, לדבריו, "היא הדיאלוג הפנימי הפלסטיני והשגת פיוס שיביא להפסקת המשבר הפנימי".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדיווח כי, "ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר ואמר פעמים רבות כי ישראל רוצה לחדש את שיחות השלום עם הפלסטיניים בכל זמן ובכל מקום, ובלבד שהדבר ייעשה ללא תנאים מוקדמים כפי שהיה ב-16 השנים האחרונות. בעמדה נחושה זו של ראש הממשלה לא חל שינוי בשום שלב ובשום נושא, ובכלל זה גם בכל הנושאים המוזכרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully