וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: עוד אלפי עובדים זרים יוקצו לחקלאות

רמי שני

2.5.2010 / 21:06

רשות ההגירה החליטה לאפשר הכנסתם של עוד 3,700 עובדים זרים לישראל, בעקבות המחסור בידיים עובודת בענף החקלאות. בנוסף, יוכשרו לעבודה בענף 1,100 עובדים זרים שכבר שוהים בארץ

רשות ההגירה הודיעה הערב (ראשון) על כוונתה לאפשר מילוי מכסת העובדים הזרים לענפי החקלאות, בהתאם לחוסר שעליו דיווחו החקלאים.

בימים האחרונים הסתיים "הליך האיזון" של החקלאים, במסגרתו נבדק מספר העובדים שמותר לכל אחד מהם להעסיק אל מול מספר העובדים שאותו מעסיק בפועל כל חקלאי. מרבית החקלאים (98%) השלימו את ההליך, ובסופו התברר שקיים חוסר של 4,800 עובדים בסך הכל.

מנהל רשות ההגירה, אמנון בן עמי, הודיע כי יאפשר להשלים את מספר העובדים. "אנחנו נאפשר הבאה של 3,000 עובדים מתאילנד ו- 700 ממדינות אחרות", אמר. במקביל, יועברו לידי החקלאים 1,100 עובדים זרים הנמצאים בישראל ואינם מעסקים".

ארגוני החקלאים מצפים כבר זמן רב להודעה זו. לפני מספר חודשים, יזמו ארגוני המגדלים הפגנות גדולות בתביעה לאפשר להם להעסיק יותר עובדים, בשל המצב הקשה שאליו הם נקלעו. "אנחנו טוענים כבר תקופה ארוכה שיש מחסור גדול. על המחסור הזה, שגרם נזקים גדולים מאוד לחקלאים היו המאבקים שלנו", הסביר עזרא רבינס, יושב ראש המועצה האזורית "ערבה תיכונה". הוא הוסיף, כי "לנו נותר רק לברך על היוזמה של הרשות. אני מקווה, שההבטחה הזאת לא תישאר על הנייר ונוכל לממש אותה ממש בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully