וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: המדינה לא תממן בתי"ס שמפלים תלמידים

גלעד גרוסמן

2.5.2010 / 20:02

בעקבות אפליה של תלמידות ממוצא ספרדי בבי"ס חרדי בעמנואל, הגישה ח"כ ציפי חוטובלי הצעת חוק לפיה משרד החינוך לא יממן מוסדות שהתגלו בהם מקרי אפליה בין תלמידים

נלחמים באפליה בין תלמידים במערכת החינוך: ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בקרוב בהצעת חוק, לפיה משרד החינוך יפסיק לתקצב מוסדות חינוך שמפלים בין תלמידיהם. ההצעה היא יוזמה של חברת הכנסת ציפי חוטובלי (ליכוד).

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "בישראל של 2010 מקרים של אפליה במערכת החינוך הינם עדיין מחזה נפוץ. הריטואל שהפך קבוע, בו מתקשים תלמידים יוצאי אתיופיה למצוא מסגרת לימודית עקב התנגדות בלתי עניינית של מוסדות חינוך לקבלם, מתנוסס כדגל שחור מעל מערכת החינוך הישראלית, והוא אות קין על מצחה של החברה. במקביל, קיימים מקרים רבים נוספים של אפליה במגוון זרמים חינוכיים ומקומות גיאוגרפיים ברחבי המדינה. תופעה זו טומנת בחובה גזענות, העמקת השסעים בחברה הישראלית, ועוול שאין כדוגמתו לתלמידים המופלים".

עוד נכתב בהצעה, כי "מוצע בזאת כי היה ומתגלה אפליית תלמידים במוסד חינוכי על ידי שר החינוך, ישלח השר התראה למוסד בדרישה להפסיק האפליה במועד נקוב. היה והמוסד החינוכי לא יפסיק האפליה, ישלול שר החינוך מן המוסד את השתתפות המדינה בתקציבו. בכך יספק החוק סנקציה כלכלית מאיימת על המוסד החינוכי ויימנעו מקרי אפליה רבים".

ההצעה מנסה גם להרחיב את התחום שבו ניתן לקבוע כי חלה אפליה. "בנוסף", נכתב בה, "מוצע לתקן את חוק זכויות התלמיד האוסר אפליה, כך שיובהר שאיסור הפליה חל גם על חלוקה לקבוצות, הסעות וכל פעילות חינוכית או חברתית שמוסד חינוכי מעורב בה". לבסוף קובעת הצעת החוק חובת דיווח של שר החינוך לוועדת החינוך של הכנסת על מקרי האפליה שהתגלו במערכת החינוך בשנה החולפת ועל אופן הטיפול בהם".

לדברי ח"כ חוטובלי, "יש צורך להגיד לא להפליה במערכת החינוך בקול רם וצורה הברורה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully