וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים יקיימו דיון חירום על ביטול ויסקונסין

פנחס וולף

2.5.2010 / 17:44

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת תקיים דיון מיוחד בעקבות אי חידושה של תוכנית ויסקונסין. השר שלום לנתניהו: אסור שיבוטל גם מס ההכנסה השלילי

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) תקיים ביום רביעי דיון חירום בעקבות הנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו להציג תוכנית חלופית לתוכנית "ויסקונסין" ("אורות לתעסוקה") בתוך כחודשיים. תוכנית ויסקונסין בוטלה לאחר שכץ סירב לכנס את הוועדה בראשותו בשבוע שעבר. מהוועדה נמסר כי, "הישיבה נועדה לפני הכול למנוע את כוונת האוצר לבטל את ההטבות שניתנו למקבלי הבטחת הכנסה דרך התוכנית".

בתוך כך, היום בישיבת שרי הליכוד שנערכה לפני ישיבת הממשלה, המשנה לראש הממשלה סילבן שלום התייחס לנושא ואמר כי, "שמעתי הבוקר שאם תוכנית ויסקונסין תבוטל, יבוטל גם מס ההכנסה השלילי. הניסיון לקשור בין הדברים הוא מופרך, ואין זה תלוי בזה. מס הכנסה שלילי מעניק תוספת של מאות שקלים בחודש לכל אותם אנשים אשר יוצאים לעבוד, אך אינם מגיעים לסף המס. מס הכנסה הובל על ידינו בליכוד ועל ידי אישית בממשלה הקודמת".

לדברי שלום, חוק מס ההכנסה השלילי מעודד יציאה לעבודה ואת המעבר מקבלת דמי אבטלה לקבלת שכר על עבודה. "החוק היה אמור להיות מיושם במלואו כבר ב-2010, אך הגענו להסכמה שבשל המצב הכלכלי העולמי הקשה נדחה את הפעלת החוק בשנה", אמר שלום. "כל דחייה נוספת לא מקובלת עליי ובכוונתי לצאת למאבק ציבורי במידה ואכן תהיה דחייה נוספת". שר האוצר יובל שטייניץ אמר בתגובה כי, "לא אמרתי שאבטל את מס ההכנסה השלילי, אבל הפעלת תוכנית ויסקונסין והחלת מס הכנסה שלילי היו מותנים בעבר אלה באלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully