וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי ההסדר התגייסו למען חבריהם בכלא 6

יהושע בריינר

2.5.2010 / 17:29

תלמידי ישיבות הסדר תלו מול הכלא הצבאי כרזת תמיכה בשניים מחבריהם מישיבת הר ברכה, המרצים בו עונשי מאסר. בכרזה נכתב: "כולנו עם חיילי ברכה. חייל טוב לא מגרש יהודי"

תלמידים מישיבות ההסדר תלו היום (ראשון) שלט גדול על מצוק אותו ניתן לראות מכלא 6 שליד עתלית, בו כלואים שניים מחבריהם. השלט, עליו נכתב "כולנו עם חיילי ברכה. חייל טוב לא מגרש יהודי", נתלה במחאה על מאסרם של השניים, לאחר שפתחו ב"שביתה איטלקית" בעקבות דרישת הצבא שיעזבו את ישיבת הר ברכה. שר הביטחון אהוד ברק החליט לבטל את מסלול ההסדר לישיבה, בעקבות עידוד סרבנות לפינוי התנחלויות מצד ראש הישיבה הרב אליעזר מלמד.

"לא מדובר פה בסכסוך עבודה", אמר גדי רבינוביץ', אחד מיוזמי הכרזה, "מאחורי עקשנות של שני הצדדים מסתתר ויכוח מאוד עקרוני. ברק רוצה חיילים צייתנים הכפופים למערכת ללא חוש ביקורת. זהו צבא שבסופו של דבר ישמש ככלי משחק לשיקול של ברק ולצרכיו במגרש הפוליטי. מולו עומדים חיילים מסורים, מקצועיים מאוד עם מצפן תודעתי מאוד מדויק שאומר שחייל טוב לא מגרש יהודי".

לדברי רבינוביץ', "האיכות הגבוהה של חיילי ההסדר נובעת בראש ובראשונה מתודעה בהירה וחדה על מה נלחמים ולשם מה. היעדים הברורים מתחדדים על רקע מטרות שאותן אסור בשום אופן לעשות כמו לגרש יהודים, בפרט אם אותם יהודים מסרו את נפשם כרועי קליין ואלירז פרץ". מדובר צה"ל, סירבו להתייחס למקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully