וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה במצרים: לעצור את נתניהו בביקורו מחר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.5.2010 / 16:01

תנועת האופוזיציה המצרית דורשת לעצור את ראש הממשלה עם הגעתו מחר לביקור במדינה, בגין "ביצוע פשעי מלחמה בעזה". נתניהו צפוי להיפגש בשרם א-שייח' עם הנשיא מובארק

תנועת האופוזיציה המצרית "כיפאיה" פנתה היום (ראשון) לפרקליט המדינה במצרים, עבד אל-מג'יד מחמוד, בדרישה להורות על מעצרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הגעתו מחר לביקור במדינה ולהעמידו לדין "בגין ביצוע פשעי מלחמה". על המכתב חתמו מספר חברי פרלמנט מהאופוזיציה, בהם סגן תנועת "האחים המוסלמים" מוחמד בולתאג'י, חמדין סבאחי וג'מאל זהראן וכן פעילים פוליטיים הידועים בהתנגדותם לישראל כמו הדיפלומט לשעבר איברהים יוסרי.

תנועת "כיפאיה" (בעברית: "די" – נ.י) נוסדה לפני כשש שנים, והיא משמשת כמעין ארגון גג לכל מפלגות האופוזיציה במצרים, ובראשן תנועת "האחים המוסלמים". התנועה, הזוכה לפופולריות רבה במדינה, ידועה גם בביקורת החריפה שאנשיה נוהגים למתוח על המשטר ועל נשיא מצרים חוסני מובארק. בין השאר היא דורשת להעמיק את הדמוקרטיה במדינה ואף לכונן חוקה. במישור המדיני אנשיה נחשבים למתנגדים חריפים לנורמליזציה עם ישראל.

המתאם הכללי של תנועת "כיפאיה", עבד אל-חלים קנדיל, אמר כי הוא וחבריו דורשים לעצור את נתניהו לאחר שקראו דו"חות בינלאומיים, ביניהם דו"ח גולדסטון, העוסקים במבצע 'עופרת יצוקה'. "לצד הבקשה לפרקליט, הוספנו גם מזכר משפטי נפרד המפרט את מידת מעורבותו של נתניהו בביצוע פשעי מלחמה בעזה תוך שאנו מסתמכים על החוק הבינלאומי", אמר. בולתנאג'י אמר: "הפנייה היא בבחינת מסר פוליטי שמטרתו להבהיר שאירוחו של נתניהו בשרם א-שייח' עומד בסתירה לרצון העם המצרי".

מחר צפוי נתניהו לבקר במצרים, שם הוא אמור להיפגש עם הנשיא מובארק ולדון עמו בחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. אל נתניהו צפוי להתלוות גם שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בנימין בן אליעזר, הידוע בקשריו הטובים עם ההנהגה המצרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully