וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש על התעללות בקשישה: 19 חודשי מאסר

רמי שני

2.5.2010 / 12:00

19 חודשי מאסר נגזרו על עובדת מסרי לנקה שהורשעה בהתעללות בקשישה בה טיפלה. מצלמה נסתרת חשפה כיצד המטפלת לפתה את הקשישה, דחפה אותה בכוח ואף ניסתה לדחוף מזון לפיה

בית משפט השלום באשקלון גזר הבוקר (ראשון) עונש מאסר של שנה ושבעה חודשים על מטפלת סיעודית מסרי לנקה שהורשעה בהתעללות בקשישה בה טיפלה. בנוסף נגזרו על המטפלת, גמלי נירושיקה, עוד 11 חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים.

לפי הכרעת הדין, ילדיה של הקשישה חשדו כי המטפלת בת ה-39 התעללה בה והתקינו מצלמה נסתרת בבית אמם. המצלמה תיעדה מספר מקרים בהם לפתה האישה את הקשישה בצווארה, סתמה את פיה ואפה במגבת למספר שניות, דחפה אותה בכוח לכיסאה ואף ניסתה לדחוף לפיה מזרק ממולא במזון טחון. עורכת הדין רחלי אטיאס, שהגישה את כתב האישום מטעם הפרקליטות, הסבירה כי מדובר במעשים "קשים ובזויים" ודרשה שיוטל על המטפלת עונש שירתיע עובדים אחרים המטפלים בחסרי ישע.

עורך הדין יאיר לחן, שייצג את נירושיקה, טען מנגד שמרשתו לא התכוונה להזיק לקשישה והוסיף שיש להתחשב במצבה ובתנאי עבודתה: "היא עבדה עבודה סיזיפית וקשה במשך 24 שעות ביממה. ייתכן שהיה צורך לתת לה יותר הדרכה בטיפול בקשישה, אך לא להעניש אותה בחומרה, שכן היא תגורש מהארץ לאחר תקופת מאסרה". עו"ד לחן ביקש עוד, שלא להטיל עליה קנס כספי כי היא אישה חסרת כל ומצבה גרוע מאוד.

"לא אכביר במילים באשר לכיעור מעשיה של הנאשמת כלפי הקשישה חסרת הישע", כתבה השופטת דינה כהן בהחלטתה. "המעשים מדברים בעד עצמם, ואכן יש להביא במסגרת שיקולי הענישה את אשר היטיבה לבטא עו"ד אטיאס". יחד עם זאת, ציינה השופטת כי "מנגד יש להביא לביטוי בגזר הדין את נסיבותיה האישיות של הנאשמת, את הודאתה ונטילת האחריות והחרטה שהביעה, הגם שבשפה רפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully