וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "המו"מ העקיף יתחיל באופן מיידי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.5.2010 / 9:37

יו"ר הרשות הפלסטינית הודיע על כוונתו לחדש את המגעים באופן מיידי. לדבריו, המו"מ העקיף יימשך ארבעה חודשים בפיקוח ארה"ב, במהלכם יבקר בבית הלבן להתייעצות. "חייבים לשמור על התקווה"

בהמשך להחלטת הליגה הערבית מאמש על חידוש שיחות הקרבה בין ישראל והרשות הפלסטינית, יושב ראש הרשות אבו מאזן הודיע הבוקר (ראשון) על כוונתו לחדש "באופן מיידי" את המשא ומתן העקיף. "המו"מ העקיף יתחיל באופן מיידי ויימשך ארבעה חודשים", אמר אבו מאזן לעיתון הפלסטיני "אל-איאם".

עוד אמר אבו מאזן כי בחודש הבא ייפגש בוושינגטון עם נשיא רצות הברית ברק אובמה כדי לדון בתהליך השלום. הוא הבהיר כי האמריקאים יזכו למירב שיתוף הפעולה מצד הפלסטינים והוסיף כי "איני רוצה לאבד את התקווה. חייבים לשמור על התקווה למרות שלעיתים אני חש שיש כאלה בישראל שאינם רוצים שלום".

אמש הודיע מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא כי מדינות ערב תומכת בשיחות הקרבה בין ישראל והפלסטינים. זאת לאחר ש-13 שרי החוץ הערבים, החברים בוועדת המעקב של הליגה אחר יוזמת השלום הערבית, התכנסו בקהיר לדיון בנושא השקת משא ומתן עקיף בין ישראל לרשות הפלסטינית, בתיוווכה של ארצות הברית.

נתניהו: "מו"מ – בלי תנאים מוקדמים"

יש לציין כי סוריה ולבנון הצביעו נגד החלטת הליגה. שגריר סוריה במצרים אמר כי היה צריך לדרוש מישראל יותר לפני חידוש השיחות. וכן, סאיב עריקאת, הממונה על המו"מ מטעם הרשות הפלסטינית, אמר לאחר כינוס הליגה הערבית, כי שרי החוץ הערבים התנו את חידוש השיחות בהקפאה מוחלטת של הבנייה ביהודה ושומרון. "אם ישראל תבנה ולו בית אחד בהתנחלויות, הרשות תפסיק את המו"מ באופן מיידי", הצהיר עריקאת וציין כי שיחות הקרבה יימשכו ארבעה חודשים.

בתוך כך בירך ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטות הליגה הערבית לתמוך בשיחות הקרבה, ואמר הוא "אני מברך על ההתקדמות לקראת חידוש התהליך המדיני, ומצפה להחלטה פלסטינית רשמית". ראש מערך ההסברה הלאומי ניר חפץ אמר, כי "ראש הממשלה חזר ואמר פעמים רבות כי ישראל רוצה לחדש את שיחות השלום עם הפלסטינים בכל זמן ובכל מקום, ובלבד שהדבר ייעשה ללא תנאים מוקדמים, כפי שהיה ב-16 השנים האחרונות. בעמדה נחושה זו של ראש הממשלה לא חל שום שינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully