וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטח הרמטכ"ל: מודה במעשים אך לא באשמה

איילה חננאל

2.5.2010 / 9:59

כחמישה חודשים לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין ניסיון אונס, הודה מאבטח הרמטכ"ל סרן ארז אפרתי במיוחס לו. עם זאת, פרקליטיו טענו כי מרשם סבל מהזיות שמקורן בשתיית אלכוהול רעיל

עוז מרון

(קריינות: רועי כ"ץ. עריכה: יאיר דניאל)

מאבטח הרמטכ"ל סרן ארז אפרתי הודה הבוקר (ראשון) בכל סעיפי האישום שהוגשו נגדו בבית המשפט המחוזי בתל אביב. אפרתי הואשם בניסיון אינוס בנסיבות מחמירות, ניסיון לבצע מעשה סדום, תקיפה בגורמת חבלה של ממש ותקיפה בכוונה לבצע פשע ואיומים. עם זאת, פרקליטיו של אפרתי, עורכי הדין בני וקרן נהרי טענו בדיון כי אפרתי היה במצב של "הרעלה פתולוגית" לאחר ששתה אלכוהול מזויף שגרם לו להזיות. בנוסף, טוענים הפרקליטים כי ביכולתם להמציא חוות דעת שיגבו את גרסתם. עורכי הדין לא הכחישו כי נמצאו שרידי DNA של אפרתי על גופה של המתלוננת אך ישנה מחלוקת האם מדובר בזרעו.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ורד אנוך מפרקליטת מחוז תל אביב, הגיעה המתלוננת בחודש נובמבר האחרון לחניון רידינג סמוך לנמל ת"א, שם הבחינה שאפרתי, בן 30 מעפולה, עוקב אחריה. היא ניסתה להיכנס למכוניתה ולהימלט, אולם הוא פתח את דלת הנהג וגרר אותה לעבר הירקון. הוא איים עליה שאם תצעק, הוא יהרוג אותה. לאחר מכן, נטען, השכיב אותה בכוח בין שיחים שעל גדות הירקון, חנק אותה ואיים שיהרוג אותה.

לאחר מכן הוא הפשיט אותה וניסה לבצע בה מעשה סדום ולאנוס אותה, אך ללא הצלחה. היא המשיכה לזעוק לעזרה, ואז הכה אותה אפרתי בראשה עד שהכרתה התערפלה. עוברי אורח שהגיעו למקום שמעו צעקות, הבחינו במאבטח עומד, רוכן מעל המתלוננת העירומה. הוא סתם את פיה בידו, סיפר כי מדובר בחברה שלו, אך היא צעקה שאינה מכירה אותו, ואז הכה אותה שוב. לאחר מכן ניסה אפרתי להימלט מעוברי אורח שהגיעו למקום. הם רדפו אחריו, והוא הסתתר בין שיחים מתחת לגשר, עד שהגיעו שוטרים ועצרו אותו.

התובעת במשפטו של אפרתי, עו"ד ורד אנוך, אמרה כי הפרקליטות מתייחסת למעשיו כאילו ביצע במתלוננת מעשה סדום ולא רק ניסיון. מנגד, פרקליטתו של אפרתי, עו"ד נהרי, מסרה כי הוא אינו זוכר חלקים נרחבים מאותו הערב, ואין הוא יודע מה קרה.

עורכת הדין דנה פוגץ' ממרכז נגה, הקריה האקדמית אונו, המייצגת את הצעירה המאשימה את סרן אפרתי באונס אמרה כי "לנפגעת לא היה ספק לרגע מי פגע בה בצורה כה אלימה. כעת כולם יודעים שהפוגע הוא ארז אפרתי. כל שנותר לקוות הוא שבית המשפט יעשה צדק, ומהר ככל האפשר. דווקא בזמן בו רבה המודעות לאלימות תחת השפעת אלכוהול, אין ספק שנטיית המשפט היא להטיל אחריות גם, ואולי במיוחד, על נאשם שצורך אלכוהול או סמים ומנסה לאחר מכן לתרץ את אלימותו בשתייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully