וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המדורות: עלייה בזיהום האוויר

אריאל נוי

2.5.2010 / 9:37

אחרי כיבוי מדורות ל"ג בעומר, חשפו תחנות המדידה של המשרד להגנת הסביבה כי באזורים רבים בארץ חלה עלייה ניכרת ברמות זיהום האוויר. ירידה בזיהום נרשמה בגוש דן ובירושלים

ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים באוויר נרשמים הבוקר (ראשון) ברחבי הארץ בעקבות מדורות ל"ג בעומר. ממדידות של חלקיקים נשימים בתחנות הניטור לאיכות האוויר של המשרד להגנת הסביבה, עולה כי החל מאמש חלה עלייה ניכרת בריכוז החלקיקים הנשימים ברוב התחנות.

במדידות שביצע המשרד להגנת הסביבה נרשמה עלייה בריכוזי החלקיקים הנשימים באוויר, לעיתים פי שלושה ויותר מהרגיל. בבית שמש למשל נרשמו 212 יחידות לעומת כ-60 במדידה זהה ביום רגיל, ביבנה 218 יחידות, בבאר שבע 166, ברחובות ובאשקלון 170. יש לציין, שריכוזי החלקיקים הנמדדים מושפעים בין השאר במיקום המדורות יחסית לתחנת הניטור ובתנאים המטאורולוגיים כגון: כיוון ומהירות הרוח ותנאי הערבול באטמוספירה.

בנוסף זיהו מכשירי ניטור האוויר ריכוזים של חלקיקים נשימים עדינים, הקטנים מ- 2.5 מיקרון. בגדרה נמדדו 240 מיקרוגרם למ"ק ובניר ישראל 190 מיקרוגרם למ"ק. ביום בהיר רגיל הריכוזים הללו במדידה של ביום בהיר הם כ-30 – 40 מיקרוגרם למ"ק. ובכל זאת היתה גם הפתעה: בל"ג בעומר השנה נרשמו ריכוזים נמוכים של חלקיקים בתחנות הניטור באזור גוש דן וירושלים יחסית לשנים קודמות. זאת לאור צמצום השטחים הפתוחים בתוך הערים.

ד"ר לבנה קורדובה-ביז'ונר, מנהלת אגף איכות אוויר במשרד להגנת הסביבה, אמרה לוואלה! חדשות כי "בדרך כלל יש ריכוזים יותר גבוהים. השנה לא היו מהסיבות של צמצום שטחים הפתוחים ומזג האוויר שפעל לטובתנו".

ממחקר שביצעו ד"ר רוברטו אינדיבינדר, ד"ר שלמה וינקר וד"ר ששון נקר משירותי בריאות כללית ואשר התפרסם לפני כשלוש שנים בעיתון "הרפואה", נמצא כי "חלה עלייה בשכיחות הפונים לחדר מיון בסמיכות להחמרה הזמנית באיכות האוויר עקב מדורות ל"ג בעומר, ללא עלייה בשיעורי האשפוז". הריכוזים הגבוהים של חלקיקים נשימים וחלקיקי שריפה גרמו לעלייה חדה בתחלואה של דרכי הנשימה בקרב חולי אסטמה וחולים במחלות כרוניות חסימתיות של דרכי הנשימה.

  • עוד באותו נושא:
  • ל"ג בעומר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully