וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ל"ג בעומר: 100 אלף איש כבר הגיעו למירון

אריאל נוי ועידן אבני

1.5.2010 / 23:01

המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים להגעת מאות אלפי מאמינים להילולה על קברו של רבי שמעון בר יוחאי, לרגל ל"ג בעומר. חשש מעומסי תנועה באזור

עשרות אלפי מאמינים הגיעו הערב (שבת) להר מירון כדי להשתתף בהילולה לזכר רבי שמעון בר יוחאי, שנערכת מדי שנה לרגל ל"ג בעומר. על פי הערכת המשטרה במקום יש הלילה כמאה אלף איש.

אולם לפי הערכת המשטרה, בשעות הקרובות ינהרו אל ההר למעלה מ-300 אלף חוגגים. בשל צאת השבת, רק סמוך לשעה אחת עשרה וחצי בלילה ידליק האדמו"ר בועיין את המדורה על גג קברו של הצדיק, מה שייתן את האות לתחילת ההילולה.

במחוז הצפוני של המשטרה נערכו מבעוד מועד להגעתם של החוגגים. למעלה מ-1,000 שוטרים מאבטחים את החגיגות, והחל מצאת השבת הועלה גם מסוק לאוויר על מנת לסייע. בנוסף, פועלות ברחבי אתר הקבר מצלמות אבטחה רבות.

שני חדרי פיקוד קדמיים מופעלים על ידי המשטרה: אחד במעלה ההר והשני בתחתיתו, מהם יסופק מענה בשעת הצורך. דובר מרחב גליל במשטרה, רפ"ק ערן שקד, התריע כי צפויים לחצי תנועה כבדים באזור: "הכניסה להר תותר רק בעזרת שאטלים שמופעלים חינם משלושה חניונים שהקמנו: בפרוד, עין אוזים וספסופה. אני ממליץ שלא להגיע ברכב פרטי אל קרבת ההר כי לאף אחד לא יתאפשר לעלות למעלה. ההסעות הן חינם ויש כ-120 כלי רכב שפועלים בהסעות. בגלל שההדלקה הפעם במוצאי שבת, ה"פיק" צפוי להיות קצר מהרגיל ויחל ממוצאי שבת אל תוך הלילה".

מחר צפויה להימשך ההילולה, ולאחר ההדלקה המסורתית יודלקו ארבע מדורות נוספות. כמו כן, ייערכו טקסי ה"חלקה" המסורתיים בהם נגזז לראשונה שערם של בני השלוש.

ההמלצה: לשמור "על אש קטנה"

ומי שלא יהיה בהר מירון יכול כמובן לחגוג במדורה המסורתית. אבל בין הקרטושקעס, הצ'יזבטים והגיטרה מסביב למדורה, חשוב לזכור כי להבערת אש בשטחים פתוחים עלולים להיות נזקים אקולוגיים ובריאותיים.

על כן, ממליץ המשרד להגנת הסביבה להימנע מהשלכת פסולות למדורות ומשימוש בתחליפי עץ מלא שבערתם מגבירה את הפגיעה הסביבתית והבריאותית לחוגגים.

מי שבוחר לבלות את החג בביתו, ודאי מכיר את ענן העשן המחניק שמתאבך ברדיוס של קילומטרים ממקור האש. ואכן, מדורות ל"ג בעומר גורמות לעלייה חדה ברמות זיהום האוויר. בתהליך השריפה נפלטים לאוויר ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים, המסוכנים ביותר לבריאות האדם, וכן כמויות גדולות של פחמן דו חמצני, הגורם להתחממות כדור הארץ.

מחקרים מראים, כי ישנה עלייה בשכיחות הפונים לחדר מיון בסמיכות להחמרה הזמנית באיכות האוויר עקב מדורות ל"ג בעומר. הריכוזים הגבוהים של חלקיקים נשימים וחלקיקי שריפה, גרמו לעלייה חדה בתחלואה של דרכי הנשימה בקרב חולי אסטמה וחולים במחלות כרוניות חסימתיות של דרכי הנשימה.

כך תמנעו פגיעה בסביבה

ובכן מה לעשות? וואלה! חדשות מציגה, באדיבות המשרד להגנת הסביבה, מספר כללים פשוטים שיבטיחו לכם מדורה כיפית ושמחה, אבל גם בריאה וידידותית יותר לסביבה. קודם כל, בבחירת האתר להדלקת המדורה הקפידו על שטח נקי וחשוף. אין להדליק מדורה ביער, מתחת לעצים או סמוך לשדה קוצים העלול להתלקח. יש לשמור על מרחק בטחון משטח בנוי.

מתלבטים בין מדורה מצומצמת או להזמין עם כל השכונה? כדי למנוע זיהום מיותר מומלץ כמובן לחגוג בחבורות גדולות, ולשמור את המדורה "על אש קטנה" ככל שניתן.

בנוסף, אין להשליך למדורה חומרי פלסטיק וניילונים, ויש להימנע מלזרוק למדורה כוסות, צלחות, סכו"ם חד פעמי מפלסטיק, וכלים מקלקר. שריפתם של חומרים אלה גורמת לפליטה של חומרים מסרטנים ומלווה בריחות רעים.

כמו כן, אין לשרוף חלקי רהיטים העשויים מתחליפי עץ מלא כמו מלמין, M.D.F ופורמייקה יש להימנע מתחליפי עץ, מאחר שתהליך ייצורם כולל ערבוב עם דבקים שונים הפולטים לאוויר בעת שריפתם חלקיקים המכילים חומרים מסוכנים ומלווה בריחות רעים. אין להבעיר עצים צבועים בצבע, ולוחות אסבסט ומוצרים המכילים אסבסט (חלקי גגות, אדניות, מיכלי מים וצינורות). שריפה של מוצרים אלו גורמת לשחרור סיבי אסבסט מסרטנים לאוויר.

מומלץ לא לשבת קרוב למדורה ולא בכיוון שאליו פונה העשן, כדי להימנע משאיפה מיותרת של מזהמים.

לחוגגים בחוף הים: ניתן להבעיר אש אך ורק בתוך כלי קיבול, כגון חצי חבית או כל מיכל מתאים אחר. יש לדאוג לכיבוי מוחלט של המדורה ולהעביר את השאריות למיכל אשפה. בסיום המדורה הקפידו להשאיר את השטח נקי. איספו את כל השאריות משטח המדורה לתוך שקיות אשפה והעבירו אותן למכולות האשפה הסמוכות.

עדכון ראשון: 20:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully