וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת ריגול אירנית נחשפה בכווית, 7 נעצרו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.5.2010 / 18:39

לפי דיווח בכווית, כוחות הביטחון במדינה חשפו חולייה של משמרות המהפכה באירן שעסקה בריגול ובאיסוף מידע על מטרות כווייתיות ואמריקאיות

כוחות הביטחון בכווית חשפו רשת ריגול השייכת למשמרות המהפכה באירן, שמטרתה היתה לעקוב אחר מתקנים צבאיים במדינה ואחר כוחות צבא ארה"ב הפועלים בכווית. העיתון הכוויתי "אל-קבס" דיווח הבוקר (שבת) מפי מקורות ביטחוניים בכירים, כי ברשת חברים אנשי צבא כוויתים ממשרדי הפנים וההגנה וכן פעילים נוספים הנושאים אזרחויות ערביות אחרות. החשודים הודו עוד כי נהגו לבקר באירן ולהעביר את המידע שאספו.

המקורות הוסיפו וסיפרו כי בפשיטה על ביתו של אחד ממפקדי הרשת באזור סליביה, שנערכה שלשום, נמצאו שרטוטים של אתרים ביטחוניים רגישים וכן מכשירי קשר מפותחים ורבע מיליון דולר. לטענת המקורות, על חברי הרשת הוטל לעקוב אחר אתרים צבאיים כוויתיים ואמריקאים ולצלם אותם. בנוסף, הם הונחו לאסוף מידע על מועדי האימונים המשותפים של צבא כווית עם כוחות הברית המוצבים במדינה ועל המקומות שבהם הם מתקיימים.

המקורות סיפרו עוד, כי בחקירה ראשונית הודו החשודים בהשתייכות לרשת וחשפו כי הם התבקשו לגייס פעילים נוספים שהתפיסות והאמונות שלהם תואמות את אלה של משמרות המהפכה באירן. בנוסף, התברר כי חברי הרשת שיגרו דו"חות אודות המצב הפוליטי בכווית והארגונים הפועלים בו. עוד דווח כי שבעה חשודים נעצרו וכי כוחות הביטחון הכוויתים מחפשים אחר חשודים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully