וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הסורי: ארה"ב קונה את שקרי ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.5.2010 / 16:29

שר החוץ הסורי וואליד מועלם ביטל את טענותיה של קלינטון נגד סוריה, בדבר העברת טילים לחיזבאללה, וטען כי דווקא ארה"ב וישראל פוגעות ביציבות המזה"ת. "ארה"ב מלעיטה את ישראל בנשק חדיש ומגבה את טענותיה הבטלות ומבוטלות"

שר החוץ הסורי וואליד מועלם דחה היום (שבת) את טענותיה של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, לגבי האפשרות שארצו סיפקה טילי סקאד לחיזבאללה בלבנון.

בתשובה לשאלת סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" אמר מועלם: "בזמן שהעולם מכיר בתפקיד הקונסטרוקטיבי של סוריה, בהנהגת הנשיא בשאר אל אסד, כשומרת על הביטחון והיציבות במזרח התיכון, דעת הקהל העולמית עדיין זוכרת את מסע ההכפשה האמריקאי שהוביל למלחמה בעירק. כנראה, הממשל האמריקאי מנסה לשחזר את אותו תסריט בדיוק".

"אנחנו מזהירים את ארה"ב לבל תאמץ את הטענות השקריות של ישראל", הוסיף שר החוץ הסורי מועלם. מועלם הפנה אצבע מאשימה לעבר שיתוף הפעולה הצבאי בין ישראל וארה"ב, וטען כי דווקא הן אלה שתורמות למתיחות באזור. "ברצוננו להבהיר עוד כי מה שפוגע ביציבות האזור הוא כל הנשק החדיש שארה"ב מלעיטה בו את ישראל ועמידתה לצד הטענות הבטלות ומבוטלות של ממשלת ישראל על חשבוננו", אמר.

בנאום שנשאה שלשום מול הוועד היהודי-אמריקאי (AJC), הזהירה מזכירת המדינה האמריקאית את נשיא סוריה מפני "הצתת המזרח התיכון ופגיעה בבטחון ישראל". קלינטון ציינה כי "העברת כלי נשק לאותם ארגוני טרור – ובמיוחד טילי ארוכי טווח – תציב איום אדיר על בטחונה של ישראל". קלינטון המליצה לאסד להימנע מכל מהלך מסוג זה, שכן הוא "יישא אפקט חסר תקדים של פגיעה במזרח התיכון", ויביא להפרה בוטה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם.

קלינטון טענה כי האחריות לשלום האזור מוטלת על כתפיו של נשיא סוריה בעצמו. "הנשיא אסד מקבל החלטות שיכולות להביא לכינון שלום או לפתיחת מלחמה באזור", והוסיפה כי ארה"ב "לא תקבל התנהגות פרובוקטיבית מסוג זה – לא אנחנו ולא הקהילה הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully