וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במצרים: "חמאס חונק את העם שלו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.5.2010 / 10:22

העיתון המצרי הרשמי 'אל אהראם' עונה להאשמות חמאס לפיהן מצרים פיזרה גז רעיל במנהרות ההברחה: "המנהרות מפרות את ריבונות מצרים, שחמאס יאשים את עצמו ויחזור בו מההצהרות"

המתיחות בין מצרים לחמאס הולכת וגוברת: במאמר מערכת שהתפרסם הבוקר (שבת) בעיתון "אל-אהראם" הנחשב לעיתון הרשמי של הממסד במצרים, תקף סגן העורך הראשי של העיתון את חמאס במילים חריפות. זאת לאחר שחמאס האשים את כוחות הביטחון המצרים בפיזור גז רעיל במנהרת הברחה השבוע שהוביל למותם של ארבעה פלסטינים. "אם חמאס רוצה להאשים מישהו, שיאשים רק את עצמו", נכתב במאמר.

"ארגון חמאס הטיל על השלטונות המצרים את האחריות למותם של ארבעה פלסטינים במנהרת ההברחה וטען כי מנגנוני הביטחון המצרים פיזרו גז רעיל", נכתב במאמר. "בנוסף הוא דרש ממצרים לחקור את האירוע ולהעמיד את האחראים לדין. דובר הארגון סאמי אבו זוהרי אמר עוד כי חמאס נאלץ להסתמך על מנהרות משום שהם לטענתו מקור החיים לעזה. הוא הוסיף ואמר כי לו היה מעבר רפיח פתוח, התקרית המצערת לא הייתה מתרחשת".

"מה שמרגיז הוא שאבו זוהרי מדבר על המנהרות כאילו הן דבר לגיטימי ולא הפרת ריבונות של מדינה הדואגת לאינטרסים של הפלסטינים ומנהלת קרבות פוליטיים ודיפלומטים למען השבת זכויותיהם ואדמתם", נכתב. "מצרים הרי פותחת את מעבר רפיח לאחים הפלסטינים כאשר עולה הצורך: בין אם למעבר בני אדם ובין אם למעבר סחורות. וזאת למרות שהיא איננה מחויבת לכך".

"חמאס הרי הביע את תודתו והערכתו למצרים מספר פעמים בעבר על כך שהיא עושה כן", נכתב עוד. "האם החלופה לסגירת מעבר רפיח היא הפרת ריבונותה של מצרים? הרי יש מעברים נוספים בגבול עם ישראל שחמאס אינו מתקרב אליהם בכלל! על בכירי חמאס לעשות חושבים ולחזור בהם מהצהרותיהם. לא ייתכן שהם יאשימו מדינה שמושיטה להם סיוע ועומדת לצידם לאורך הזמנים הקשים".

"אם חמאס רוצה להאשים מישהו בעניין זה, שלא יאשים את מצרים שגילתה ועודנה מגלה את מירב האיפוק האפשרי מול הפלסטינים אלא שיאשים את עצמו משום שהוא חנק ועודנו חונק את בני עמו באמצעות פעולותיו ובאמצעות סירובו לחתום על הסכם הפיוס עם פתח – דבר שיכול להוביל לסיום המחלוקות ולהקלת הסבל על עמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully