וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההדחה: תא"ל פארס ביקש להיפגש עם ברק

30.4.2010 / 0:01

לאחר שהרמטכ"ל הודיע לו כי הוא מודח משירות בצה"ל ביקש תא"ל עימאד פארס להיפגש עם שר הביטחון בניסיון אחרון להמתיק את רוע הגזרה. פרקליטו: "מקווים שההחלטה הפיכה"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: דורון שטיין)

תא"ל עימאד פארס הגיש אמש (חמישי) בקשה ללשכת הרמטכ"ל לאפשר לו להיפגש עם שר הביטחון אהוד ברק, בתקווה שיצליח לשכנעו להשאירו בצה"ל. לאחר שהרמטכ"ל אשכנזי הודיע לפארס על הדחתו, ביקש מפקד אוגדת הגליל לשעבר להיפגש עם שר הביטחון עם שובו מוושינגטון, וזאת בהתאם לנהלים. עם זאת, מקורביו של פארס אינם שוללים את האפשרות כי במידה שברק ישלול את בקשתו של פארס להישאר בצה"ל, תוגש עתירה לבג"ץ כנגד החלטת הרמטכ"ל.

אשכנזי החליט אמש להדיח מצה"ל את פארס לאחר שזה הורשע בדיווח כוזב, באי קיום הוראות ובעבירות במסמכים צבאיים.

פרקליטו של פארס, עורך הדין אבי עמירם אמר לאחר ההחלטה כי "אני מאחל לעם ישראל ובפרט לצה"ל שיתברך בקצינים כמוהו, ששיקם את אוגדת הגליל לאחר מלחמת לבנון השנייה. עימאד הדגיש בפני הרמטכ"ל שהוא מעולם לא שיקר לאלוף הפיקוד ואנו מקווים שהחלטת הרמטכ"ל עדיין הפיכה".

אל"מ (במיל') סעיד עבד-אלחק, יו"ר עמותת הקצינים הדרוזים המשוחררים הגיב באכזבה להדחתו של תא"ל פארס. "הופתענו לרעה מהחלטת הרמטכ"ל, חשבנו שלמרות הכול עימאד יחזור לצה"ל וימשיך לשרת את המדינה. זו מכה קשה לעדה הדרוזית ולמדינה כולה. עימאד היווה מודל לחיקוי עבור הנוער הדרוזי ולכן ההחלטה הזו היא כה קשה".

גם סגן השר לפיתוח הנגב והגליל חבר הכנסת איוב קרא (ליכוד) הצר על הדחתו של פארס. "זהו יום שחור ועצוב למערכת הצבאית, כאשר יש טעם לפגם בהדחתו של תא"ל פארס", אמר קרא. "לצערי, לא מדובר כאן רק בחיסול קריירה של גיבור ישראל מהזן של רפול ז"ל, אלא בפגיעה במוטיבציה של עדה שלמה. שיעור הגיוס של הצעירים הדרוזים לשרות קרבי גבוה יותר מזה שבמגזר היהודי, ואני חושש, כי הדחתו תעיב על המוטיבציה בקרב הצעירים המעריצים את תא"ל פארס ורואים בו דמות לחיקוי".

עדכון ראשון: 23:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully